افزایش تعرفه‌های پستی از روزهای نخست سال 1401


افزایش تعرفه‌های پستی از روزهای نخست سال 1401

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دوره جدید مدیریتی شرکت ملی پست که از روز گذشته آغاز شده است، انتظار داریم چشم‌اندازهای پست هوشمند در کشور ما محقق شده و پست جمهوری اسلامی ایران به اپراتور پست هوشمند تبدیل شود. «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح سیستم سورتینگ (تفکیک و مرتب‌سازی) هوشمند مرکز...

افزایش تعرفه‌های پستی از روزهای نخست سال 1401
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دوره جدید مدیریتی شرکت ملی پست که از روز گذشته آغاز شده است، انتظار داریم چشم‌اندازهای پست هوشمند در کشور ما محقق شده و پست جمهوری اسلامی ایران به اپراتور پست هوشمند تبدیل شود.
«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح سیستم سورتینگ (تفکیک و مرتب‌سازی) هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشور گفت: من در جریان نقاط قوت، ضعف و مشکلات شرکت ملی پست هستم و تمام تلاش‌مان بر این است که مشکلات مترفع شوند. امروز فناوری اطلاعات زندگی بشر را دگرگون کرده و همه چیز متاثر از این فناوری است. در این دوره وابستگی بشر به این فناوری کلیدی بیش از گذشته شده است.
وی تاکید کرد: با شیوع کرونا تمام کسب‌وکارها تعطیل شدند و فرایندها به سمت غیرحضوری شدن رفت، اما شرکت ملی پست بیش از گذشته به صورت حضوری کار کردند. اگر چه وظایف بقیه کسب و کارها به واسطه دورکاری کاهش یافت اما کار شرکت ملی پست سه برابر گذشته با سیل مرسولات و بسته‌های پستی رو به رو شد.
زارع‌پور با بیان این‌که همتی که مجموعه پستی کشور در زمان شیوع کرونا به کار بست، قابل تقدیر است، تاکید کرد: شرکت ملی پست در دوران شیوع کرونا نه تنها تعطیل نشد، بلکه بیشتر از گذشته به فعالیت پرداخت و در زمانی که کشور به آن نیاز داشت، توانست نمره قبولی بگیرد.
وزیر ارتباطات افزود: در دوره جدید مدیریتی شرکت ملی پست که از روز گذشته آغاز شده است، انتظار داریم چشم اندازهای پست هوشمند در کشور ما محقق شده و پست جمهوری اسلامی ایران به اپراتور پست هوشمند تبدیل شود. لازمه دستیابی به این هدف توجه به سرمایه‌های انسانی و حفظ اعتماد مردم به این نماد ملی است. در حکم مدیرعامل شرکت ملی پست ذکر کرده‌ام که باید برای بالا بردن کیفیت معاش کارمندان تلاش کرد.
وی افزود: شرکت ملی پست باید به پشتوانه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شود. برای دستیابی به این هدف، نیاز است از زمان قبول مرسوله تا توزیع آن، از فناوری‌های روز استفاده کرده و کار مردم و کارمندان را کاهش دهیم تا آن‌ها طعم شیرین فناوری را بچشند.
زارع‌پور گفت: تفکیک هوشمند پست که بزرگ‌ترین مرکز آن را امروز در کشور افتتاح کردیم، کمک می کند به این چشم انداز دست پیدا کنیم. انتظار من این است با ارتقا سطح کیفی خدمات پست، رضایتمندی مردم از این مجموعه افزایش پیدا کند تا لبخند رضایت را بر لبان مردم ببینیم.
وی تصریح کرد: تا کنون جلسات متعددی با مدیران، هیات مدیره و مدیران استانی مجموعه پستی کشور داشتیم و در جریان مشکلاتی که در این شبکه وجود دارد، قرار گرفته‌ایم. یکی از بحث‌های مهم مربوط به تعرفه‌ها است که بیش از ۲ سال است تغییر نیافته و باید آن را بازنگری کرد.
زارع‌پور خاطرنشان کرد: در ماه دوم حضورم در دولت، این مسئله را در کمیسیون تنظیم مقررات، تصویب کردیم اما اعلام عمومی نشد چرا که دولت اعلام کرده بود که هرگونه افزایش قیمتی، علاوه بر مرجع تخصصی در ستاد تنظیم بازار نیز تایید شود. پیرو همین مسئله، دولت تصمیم گرفت تا پایان سال ۱۴۰۰ افزایش قیمتی رخ ندهد اما در اولین روزهای کاری ۱۴۰۱ این افزایش تعرفه انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با بهینه سازی، افزایش بهره‌وری و استفاده بهتر از فناوری می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و مشکلات شرکت ملی پست را حل کرد. سختی کار موزعین را پیگیری کرده و آن را در کمیسیون اجتماعی دولت الکترونیکی مطرح کردیم اما با آن موافقت نشد. من مجدد این مسئله را پیگیری می‌کنیم. درست است که وزارت ارتباطات از فیبرهای دریایی زیر آب گرفته تا مدارهای بالای ۳۶ هزار کیلومتر دارای مشغله است، اما در کنار این‌ها هیچکاه مشکلات پست کشور را فراموش نخواهیم کرد.
همچنین،«محمود لیائی» معاون وزیر و رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: در حکم وزیر ارتباطات بر هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت ملی پست، استفاده موثر از سرمایه‌های انسانی شرکت پست، بالا بردن جایگاه شرکت ملی پست، تاکید شده و سعی داریم با برنامه‌ریزی به این اهداف دست پیدا کنیم. در این مراسم از تمبر هشت فرمانده شهید دفاع مقدس توسط وزیر ارتباطات و معاونان وی نیز رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...