4 طرح صنعتی و آموزشی در پاکدشت افتتاح شد


4 طرح صنعتی و آموزشی در پاکدشت افتتاح شد

تهران- ایرنا- همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و با حضور معاون عمرانی استانداری تهران،چهار طرح صنعتی و آموزشی روز یکشنبه در پاکدشت افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در حاشیه افتتاح مدرسه هفت کلاسه روستای قرمزتپه به خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال احداث شده که ۱۰ درصد از هزینه توسط خیرّ نیک اندیش و مابقی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران تأمین شده است.

سید اصغر میرقاسمی افزود: در حال حاضر ۱۸ طرح آموزشی در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت در دست احداث است که از این تعداد، ۷ پروژه توسط خیرّین و هفت پروژه توسط بنیاد برکت با مشارکت اداره کل نوسازی و مابقی به طور کامل توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران در دست احداث است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، ۲ طرح آموزشی ۱۵ کلاسه توسط کمیساریای عالی پناهندگان در شهرستان پاکدشت در حال احداث است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های آموزشی در سال تحصیلی آینده، ۲۵۰ کلاس درس به پاکدشت افزوده شده و ۶ هزار دانش‌آموز ساماندهی می‌شود.

میرقاسمی افزود: در حال حاضر ۸۲ هزار و ۱۰۳ دانش آموز پاکدشتی در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل می‌باشند.

سه طرح صنعتی در پاکدشت افتتاح شد

علاوه بر این طرح آموزشی، سه طرح صنعتی تولید سپرخودرو با اعتبار ۷ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۰ نفر، کارخانه تولید محصولات پلاستیکی آشپزخانه با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۰۰ و غیر مستقیم هزار نفر و کارخانه تولید محصولات پلیمری با اعتبار۸۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شنزار پاکدشت افتتاح شد.

فرماندار پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تا کنون، بیش از ۱۴۰ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف پاکدشت افتتاح شده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲ هزار و ۴۳۴ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

مهدی یوسفی جمارانی گفت: پاکدشت در حال حاضر رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان تهران را با خود اختصاص داده است.

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، ۴۴ طرح بهداشتی ،عمرانی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان در مناطق مختلف پاکدشت کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی، ۲ طرح مربوط به فرمانداری، ۱۴ طرح مدیریت روستایی، ۱۲ طرح مدیریت شهری، ۷ طرح کشاورزی، ۲ طرح برق استان تهران، ۳ طرح صنعت، معدن و تجارت، یک طرح شرکت شهرک های صنعتی، یک طرح دانشگاه شهید بهشتی و ۲ طرح مربوط به آموزش و پرورش است.

وی گفت: با افتتاح این طرح‌ها در ایام الله دهه فجر، برای هزار و ۸۵۹ نفر شغل جدید ایجاد می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن