28 واحد مسکونی برای محرومین بندرانزلی احداث می شود


28 واحد مسکونی برای محرومین بندرانزلی احداث می شود

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه  28 واحد مسکن محرومین سهمیه شهرستان بندر انزلی بود.

رضا بلندپایه، رئیس بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی در حاشیه افتتاح مسکن مددجویی روستای بشمن، اظهار کرد: اواخر سال ۹۹ تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد که طی آن سهمیه‌ای برای هر استان و شهرستان جهت احداث مسکن محرومین اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ واحد مسکن محرومین سهمیه شهرستان بندرانزلی بود، افزود: تسهیلاتی که برای مسکن محرومین در نظر گرفته شده ۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بود که از این ۲۸ سهمیه هفت مورد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بندرانزلی قرار دارد.

بلندپایه تصریح کرد: علاوه بر این ۸۰ میلیون تومان خود کمیته امداد نیز اعتبارات بلاعوضی را برای احداث مسکن مددجویان و محرومین در نظر گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: علاوه بر احداث مسکن محرومین ۷۴ واحد مسکن روستایی مقاوم از طرح ویژه بهسازی از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال احداث کردیم.

وی گفت: این پروژه‌ها در سطح روستاهای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده و با نظر ویژه دولت سقف اعتبارات افزایش پیدا کرده است.

بلندپایه اضافه کرد: در حال حاضر وام روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ سال است که به دنبال این هستیم به صورت سفته زنجیره‌ای، بحث ضامن را حل کنیم و کسی که زمین دارد فاقد مسکن نباشد؛ البته به دنبال استفاده از پتانسیل خیرین مسکن‌ساز هم هستیم.

۴ واحد مسکن مددجویی احداث شد

واحد موحدی‌فر، رئیس کمیته امداد شهرستان بندرانزلی نیز، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته در بحث احداث و تکمیل مسکن مددجویان چهار مورد بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و در بحث تعمیرات مسکن مددجویی ۳۰ مورد خدمات با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۷۸ میلیون ریال ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع خدمات ۱۰ ماه گذشته ۵۶ مورد و با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال بوده، تصریح کرد: کمیته امداد و بنیاد مسکن دست در دست یکدیگر داده و این اتفاقات خوب را شاهد هستیم و امیدواریم با همراهی و همکاری روزافزون شاهد اتفاقات خوب دیگر باشیم.

افتتاح راه روستایی بشمن با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار

امروز همچنین افتتاح آسفالت یکی از معابر روستای بشمن به طول ۱۲۰۰ متر مربع با حضور مسئولان انجام شد که در همین رابطه اسماعیل قاسمی، بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری هزینه شده است.

وی با اشاره به تخصیص سهمیه قیر رایگانی به بنیاد مسکن جهت مشارکت دهیاری‌ها و شوراها، تصریح کرد: قرار است برای پنج روستا آسفالت‌کشی معابر انجام شود که به دنبال این هستیم با افزایش سهمیه و پیگیری اعتبارات، پروژه‌های بیشتری را در سطح روستاهای بخش مرکزی انزلی به انجام برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)