شورای شهر مشهد 100 میلیارد ریال برای نگهداری معتادان متجاهر اختصاص داد


شورای شهر مشهد 100 میلیارد ریال برای نگهداری معتادان متجاهر اختصاص داد

مشهد- ایرنا- شورای اسلامی شهر مشهد با بررسی و تصویب لایحه حمایت از مراکز نگهداری معتادان متجاهر مبلغ 100 میلیارد ریال به این امر اختصاص داد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در این نشست گفت: دستگاه‌های مختلفی در ساماندهی معتادان متجاهر متولی هستند.
حجت‌الاسلام منصوریان افزود: سال گذشته شهردار وقت به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قول ساماندهی ۲ هزار معتاد متجاهر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال را داده بود که ۶۵ میلیارد ریال از این مبلغ تا کنون پرداخت شده‌است.
وی اضافه کرد: برای قانونمندشدن این موضوع باید پرداخت این مبلغ در شورای شهر مصوب می شد که شهردار کنونی لایحه آن را به شورا ارائه داده‌ است همچنین اقدامات مختلفی با همکاری شورا و مدیریت شهری مشهد در موضوع ساماندهی معتادان متجاهر در دست اقدام است و برای سال ۱۴۰۱ نیز در بخش فرهنگی بودجه‌ای به این موضوع اختصاص یافته‌ است.

همچنین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد لایحه رعایت الزام، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی نیز بررسی و مصوب شد.
طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، از رعایت الزامات، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش نشانی حداقل ۳۰۰ ساختمان با اهمیت "خیلی زیاد" و "زیاد" منطبق بر گروه بندی ساختمان ها در مقررات ملی ساختمان بازدید کند و طی مدت حداکثر ۶ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه آن را به اجرا درآورد.
طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است فهرست ساختمانهایی که بعد از ابلاغ اخطار نسبت به رفع نواقص اقدام نکرده‌اند را منتشر و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مردم و دستگاه های نظارتی برساند.

پای کار مردم ایستاده‌ایم
رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ابتدای این نشست طی نطقی گفت: محکم پای کار مردم ایستاده‌ایم و هیچ گاه وقت خود را صرف پاسخگویی به موارد بیهوده نخواهیم کرد.
حسن موحدیان ضمن تبریک ایام دهه فجر افزود: دنیا انقلاب را با نام امام خمینی (ره) می‌شناسد، شناخت شخصیت بزرگ امام راحل وظیفه همگانی است، عظمت شخصیت امام در طول تاریخ بعد از اهل بیت (ع) با هیچ کس قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: ماندگاری فرهنگ انقلاب و روحیه استکبارستیزی لازمه شناخت شخصیت رهبر کبیر انقلاب است.
او در خصوص تحکیم نهاد خانواده نیز گفت: نهاد خانواده مهمترین رکن اجتماع است و از ارکان مهم اجتماعی محسوب می‌شود، بقا و دوام جامعه در گروی استحکام بقای خانواده است لذا باید ریشه معضلات اجتماعی شناسایی شود و شورای شهر نیز در این راستا همکاری لازم را خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا