300 هزار ایثارگر، جویای شغل در کشور هستند/ روند کاهشی جذب نیروی ایثارگر در دستگاه‌ها


300 هزار ایثارگر، جویای شغل در کشور هستند/ روند کاهشی جذب نیروی ایثارگر در دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه در دیدار با جمعی از مدیران عامل بانک‌ها و صندوق توسعه ملی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین...

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه در دیدار با جمعی از مدیران عامل بانک‌ها و صندوق توسعه ملی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که توسط دولت سیزدهم پیگیری می‌شود موضوع اشتغال است که سهمیه‌ای برای ایجاد شغل توسط تمام دستگاه‌ها در سطح ملی در شورای عالی اشتغال و همچنین در سفرهای استانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار نفر از ایثارگران جویای شغل در کشور هستند، افزود: در حال حاضر قوانینی مانند تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران وجود دارد، اما پاسخگوی تعداد ایثارگران جویای شغل نیست و حتی در این زمینه نیز مشکلاتی از جمله کاهش جذب نیرو توسط دستگاه‌ها وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه اشتغال‌زایی، تولید شغل از طریق تاسیس بنگاه‌های شغلی با حضور مجموعه‌ای از ایثارگران است و رویکرد تخصیص وام به ایثارگران بدون ایجاد شغل را دنبال نخواهیم کرد. برای این موضوع به تأمین منابع مالی از سوی بانک‌ها نیاز داریم که تنها شخص ایثارگران را در بر نگیرد و شامل تخصیص به موسسات و شرکت‌های متعلق به ایثارگران هم شود.

وی ادامه داد: مطابق قانون موسسات مربوط به ایثارگران نیز مشمول دریافت منابع برای اشتغال هستند و اگر این رویه در تخصیص منابع جاری شود قطعاً شاهد حل بخش مهمی از مشکل اشتغال ایثارگران و همچنین کمک به حوزه تولید در کشور خواهیم بود.

روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی، علیرضا میرمحمدصادقی رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و سردار حسن‌زاده مدیرکل اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بنیاد شهید‌ و امور ایثارگران نیز به بیان مسائل و نکاتی در خصوص تخصیص منابع پرداختند و بر تسریع فرایندهای اعطای وام اشتغال به ایثارگران تاکید کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق