همسران به این زنگ خطر‌ها توجه کنند


همسران به این زنگ خطر‌ها توجه کنند

وقتی با عینک رنگی به چیزی نگاه کنید، آن را تماما به همان رنگ عینک خواهید دید. هنگام ارزیابی روابط عاطفی در انسان‌ها زوج‌درمان‌گران از عینک رنگی استفاده نمی‌کنند.

آفتاب‌‌نیوز :

زوج‌ درمان‌گرها برخی زنگ خطرهایی را برای برهم‌ زدن ارتباط موثر بین زوجین ذکر می‌کنند.

به نقل از بازفید، اگر به دنبال یافتن این زنگ خطرها هستید، متن زیر را بخوانید.

تحقیر دیگری

اگر طرف مقابل شما همیشه در مورد سر و وضعتان یا اشتباه تلفظ‌ کردن یک کلمه نظر می‌دهد یا می‌خندد و سعی دارد شما را به روشی تحقیرآمیز اصلاح کند.

اگرچه در ظاهر لبخند می‌زند و به نظر می‌رسد قصد شوخی دارد اما در عمل اشاره به عیوب شما در مقابل دیگران یک عمل تحقیرآمیز و کنترل‌گرانه محسوب می‌شود.

تحقیر

تحقیر در یک رابطه زنگ خطری قوی محسوب می‌شود که آوار را بر سر طرفین خراب می‌کند.

امتناع در سازش

امتناع یا ناتوانی در سازش یک زنگ خطر مهم است. سازش موضوعی است که پیش‌بینی‌کننده رضایت در روابط محسوب می‌شود و نقش مهمی در موفقیت بلندمدت ازدواج و به طور کلی روابط دارد.

نحوه برخورد دوطرف

نحوه برخورد دو طرف در جروبحث از دیگر موارد مهم است. هر رابطه‌ای باعث ایجاد تنش می‌شود اما در حالت ایده‌آل، این تنش منجر به ارتباط و حل مشکلات می‌شود.

اگر تنش‌ها و جروبحث‌ها طوری باشد که سخت بتوان از آن خارج شد یا به خشونت فیزیکی منجر شود، این رابطه قطعا در خطر سرنگونی قرار دارد.

رفتارهای میکروکنترل‌کننده

رفتارهای میکروکنترل‌کننده نشانه‌هایی از خطر است؛ برای مثال یکی از طرفین مدام حرف دیگری را قطع کند یا آن را اصلاح کند.

سوءاستفاده

تا زمانی که سوءاستفاده وجود نداشته باشد و طرفین هنوز احساس عشق یا احترام نسبت به دیگری داشته باشند، حتی اگر آن رابطه دچار مشکل نیز شده باشد، می‌توان آن‌ را نجات داد.

خودرایی

یکی از نشانه‌های خطر در روابط زمانی است که فردی هیچ بازخورد یا پیشنهادی را نمی‌پذیرد.

بدرفتاری

نسبت دادن مشکلات به نقایص شخصیت طرف مقابل(مثل گفتن چیزی به این مفهوم که «چون تنبل هستی») بدرفتاری محسوب می‌شود.

اجبار صریح یا ضمنی

اجبار صریح یا ضمنی برای انجام کارها، چیزی شبیه به این است که «این کار را بکن وگرنه تو را دوست ندارم» یا «اگر کاری را که من می‌خواهم انجام ندهی، نمره بد/بازبینی شغلی و یا اخراج می‌شوی».

محق دانستن

همیشه خود را محق دانستن نیز باید اختلاف در روابط طرفین می‌شود.

عدم محبت

خودداری از محبت کردن نیز بر روابط طرفین تاثیرگذار خواهد بود.

روابط

روابط همزیستی، وابستگی به هم، خودشیفتگی و سوءاستفاده مسائلی است که باید فورا بررسی شود.

پیش‌قدم بودن

وقتی همیشه فقط یک نفر برای بهبود روابط پیش‌قدم می‌شود نیز بر روابط تاثیر دارد.

خوب بودن نمایشی

وقتی طرفین یک رابطه سعی می‌کنند که همه چیز را خوب نشان دهند، این یک زنگ خطر است. تقریبا همه چیز مطمئنا حتی در عملکردی‌ترین روابط خوب نیست. در واقع این یکی از رایج‌ترین باورهای اشتباه است که روابط بی‌نقص نیز وجود دارد.

انتقاد ناپذیری

وقتی یکی از طرفین رابطه به هر انتقادی با این جمله پاسخ می‌دهد: «این کار را می‌کنم چون دوستت دارم!»؛ به‌ عنوان‌ مثال من نحوه انجام کارهایت را مدیریت می‌کنم زیرا دوستت دارم و می‌خواهم بدانی چگونه آن را درست انجام دهی. من تو را مسخره می‌کنم و تحقیر می‌کنم زیرا دوستت دارم؛ می‌خواهم ببینی چقدر احمقانه می‌شوی. چون من تو را دوست دارم، کارهایت را انجام می‌دهم زیرا به تو اعتماد ندارم که آن را درست انجام دهی. بیشتر اوقات «من برای عشق هر کاری انجام خواهم داد» نشان افتخار، اثبات یا فداکاری نیست بلکه فقدان مرزهای سالم است.

راحتی بیان

اگر بر سر چیزهای کوچکی مثل محل خوردن شام با هم دعوا کنید، به احتمال زیاد وقتی صحبت از خرید خانه، حمایت شغلی و بزرگ کردن بچه‌ها می‌شود، واقعا به مشکلات بزرگ بر خواهید خورد.

همچنین اگر نمی‌توانید ۱۰۰ درصد آزاد باشید تا نظر خود را در مورد آنچه فکر می‌کنید یا احساس می‌کنید، بیان کنید، در آینده در رابطه‌تان به مشکل خواهید خورد.

عدم شراکت

اگر کاملا احساس شراکت نمی‌کنید و به طور مساوی از یکدیگر حمایت نمی‌کنید، در واقع فقط درد و ناامیدی را افزایش خواهید داد.

عدم احترام

اگر هر یک از طرفین هنگام صحبت یا بیان احساس دیگری، به چشمان طرف مقابل خود نگاه نکند یا نگاه خود را از او بردارد.

این نشان‌دهنده عدم احترام به احساسات طرف مقابل است. این یکی از ساده‌ترین و قابل اعتمادترین راه‌ها برای دیدن یک رابطه سالم است.

استفاده از مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی

کسی که سوءمصرف مواد مخرب یا مشروب دارد. کسی که تمایلی به افشای عادات مصرف خود ندارد و یا شخصی که به طور مداوم بیش از آنچه ادعا می‌کند یا قصد دارد از این مواد استفاده می‌کند، می‌تواند علامت خطر باشد. البتهبه این معنی نیست که هر کسی که اختلال مصرف دارد فرد خوبی نیست اما پتانسیل پریشانی در رابطه را دارد.

عدم هماهنگی

وقتی یکی از طرفین بیش از حد بر روی محتوای مشکل متمرکز است تا فرآیند مشکل زدایی، یعنی چه کسی چه زمانی و با چه کسی چه کاری انجام داده است یا چه کسی چه چیزی گفته و چگونه گفته است و... موجب بروز اختلاف خواهد شد.

انزوا

اگر یکی از طرفین دیگری را از گذراندن وقت با دوستان، خانواده یا سایر عزیزان منصرف کند، یا اگر برای ندیدن یا صحبت نکردن با طرف مقابل با نزدیکانش پاداش دهد، این یک علامت خطر است.

انزوا یک تاکتیک رایج افراد بدرفتار است. به طور کلی‌تر از هر کسی که سعی می‌کند کنترل کند کجا می‌روید، چه کسی را می‌بینید یا چه کاری انجام می‌دهید دور باشید. رابطه‌ای که بر اساس اعتماد و احترام متقابل ساخته شده باشد شامل این چنین رفتارها نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل