16 درصد از ساکنان جنوب غرب خوزستان دُز سوم واکسن را تزریق کردند


16 درصد از ساکنان جنوب غرب خوزستان دُز سوم واکسن را تزریق کردند

آبادان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تنها 16 درصد از واجدان شرایط در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

ساسان قربانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۴۲۲ هزار و ۶۱۷ نفر واجد شرایط برای دُز سوم واکسن در جنوب غرب خوزستان وجود دارند که ۶۶ هزار و ۱۷۷ نفر برای تزریق این دُز اقدام کرده‌اند.

وی افزود: ۱۰ درصد از جمعیت هدف روستایی و ۲۵ درصد از جمعیت شهری آبادان اقدام به تزریق دُز سوم واکسن کرده‌اند؛ ضمن اینکه هفت درصد از جمعیت روستایی خرمشهر و ۱۹ درصد جمعیت شهری این شهرستان دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با انتقاد از استقبال نکردن جامعه هدف در شهرستان شادگان از دُز سوم واکسن کرونا گفت: سه درصد از جمعیت روستایی و ۶ درصد از جمعیت شهری شادگان برای تزریق دُز یادآور اقدام کرده‌اند که کمترین آمار در کشور است.

قربانی بیان کرد: کرونا بی‌رحم است و همچنان زخم آن بر تن افراد زیادی دیده می‌شود؛ تزریق واکسن بهترین راه برای مقابله با این ویروس است، پس باید این راهکار را همه با هم ادامه دهیم تا دیگر شاهد مرگ و میر یا ابتلا به این ویروس نباشیم.

وی ادامه داد: زمانی که به گفته متخصصان و پزشکان بهترین راه مقابله با کرونا تزریق واکسن است، همه باید به این موضوع تمکین و برای تزریق واکسن اقدام کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: هیچ چاره‌ای جز واکسینه شدن اکثریت جامعه و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم نیست. تنها با این اقدامات می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: برخی افراد جامعه هدف نمی‌خواهند واکسن بزنند که این نیاز به اقناع‌سازی آنها دارد تا آمار واکسیناسیون به بالای ۷۰ درصد جامعه هدف برسد.

وی ادامه داد: همچنان از شهروندان واجد شرایط خواهشمندیم در اسرع وقت با مراجعه به خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های و مراکز تجمیعی واکسیناسیون، نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

قربانی افزود: هم اکنون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم جنوب غرب خوزستان به زیر ۴۰ درصد رسیده که بسیار پایین است.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد