20 درصد مبتلایان اُمیکرون کودک هستند


20 درصد مبتلایان اُمیکرون کودک هستند

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به 20 درصد موارد اُمیکرون، مربوط به کودکان به ویژه کودکان زیر 2 سال است.

بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از بخش‌های جدید بیمارستان امام حسین (ع)، این مرکز درمانی را یکی از بیمارستان‌های بزرگ شرق تهران دانست و افزود: این بیمارستان با توجه به تراکم جمعیتی در این منطقه به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت است که با توجه به شرایط حاکم در کشور و نگرانی‌ها در خصوص گسترش سوش امیکرون، نیاز به اتخاذ تدابیری ویژه و تجهیز این مرکز احساس شد.

وی از افتتاح بخش جدید مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و افزود: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های ویژه در بیمارستان به ۶۰ تخت رسیده است و نکته حائز اهمیت در این مرکز، وجود تخت‌های مراقبت ویژه اطفال است.

عین اللهی در خصوص دستگاه شتاب دهنده خطی و رادیوتراپی میکروسکوپی (X۹) که در این بیمارستان راه اندازی شده است، عنوان کرد: این دستگاه پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه پرتودرمانی است که برای اولین بار در مرکز درمانی دانشگاهی در استان تهران نصب و به بهره برداری رسیده و برای درمان انواع تومورهای سرطانی قابل استفاده است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در طرح ملی عدالت و تعالی در سلامت برای تأمین دستگاه‌های مورد نیاز مراکز درمانی و دسترسی تمام مردم در سراسر کشور به تجهیزات پیشرفته با همکاری سایر ارگان‌ها برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های عمرانی بیمارستان امام حسین (ع)، تصریح کرد: نقش خیرین در کنار حمایت وزارت بهداشت، در پیشبرد و راه اندازی پروژه‌های درمانی بی بدیل بوده و نظام سلامت همواره قدردان این عزیزان است.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: با شیوع سویه اومیکرون در سایر کشورها، سمینارهایی با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و اعلام آماده باش کامل صورت گرفت.

عین اللهی با تاکید بر لزوم تکمیل پوشش واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلای مردم به اومیکرون، اظهار کرد: تاکنون ۱۳۵ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده که ۹۰ درصد مردم دوز اول، ۸۰ درصد دوز دوم و ۲۸ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند. این آمار در تهران ۹۳ درصد تزریق دوز اول، ۸۵ درصد تزریق دوز دوم و ۳۵ درصد تزریق دوز سوم گزارش شده است.

وی ادامه داد: تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه به مردم برای رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اماکن پرجمعیت از دیگر وظایف وزارت بهداشت است که مردم در طول ۳ هفته آینده باید بیشتر به این موارد توجه کنند.

20 درصد مبتلایان اُمیکرون کودک هستند

عین اللهی، درمان را از دیگر مسئولیت‌های وزارت بهداشت در بحران کرونا اعلام کرد و افزود: خدمات درمانی باید در دسترس تمام افراد مبتلا به کرونا باشد. موضوع مهم موج جدید بیماری و گسترش سوش اومیکرون، آمار نزدیک به ۲۰ درصدی ابتلای کودکان به ویژه کودکان زیر ۲ سال است و از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده کوچک‌ترین علامت بیماری با کودکان تماس نداشته باشند.

وی در پایان با اشاره به وجود تعداد تخت بیمارستانی کافی برای ارائه خدمت در زمان بحران، گفت: ضرورت مراجعه به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم خفیف وجود ندارد و افراد با بیماری‌ها زمینه و گروه‌های خطر در صورت مشاهده علائم در اولویت مراجعه به مراکز درمانی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی