سرما و یخبندان در 24 مرکز استان/ آلودگی هوا در 3 کلان‌شهر‌


سرما و یخبندان در 24 مرکز استان/ آلودگی هوا در 3 کلان‌شهر‌

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز یکشنبه بارش برف و باران در مناطقی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان...

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز یکشنبه بارش برف و باران در مناطقی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی داریم، همچنین در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش به صورت برف است.

وی افزود:‌ امروز در استان‌های قم، سمنان و تهران همچنین مناطقی از شرق و جنوب‌شرق وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده بارش برف و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز سه‌شنبه 19 بهمن وزش باد در جنوب‌شرق کشور خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: روز چهارشنبه این وضعیت ادامه دارد و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی شامل کرج، تبریز و تهران افزایش غلظت آلایند‌ه‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ تا ظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران، کرج و تبریز پیش‌بینی می‌شود، در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک، افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این استا توصیه می‌شود اجتناب از ترددهای غیر‌ضروری در مناطق پرجمعیت، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها در دستور کار باشد.

اصغری بیان کرد: روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 درجه و یک درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان