صنعتگران و دانش‌بنیان‌ها در توسعه صنعت نفت نقش‌آفرینی کنند


صنعتگران و دانش‌بنیان‌ها در توسعه صنعت نفت نقش‌آفرینی کنند

استاندار خوزستان گفت: با همت صنعتگران، ملت بزرگ ایران و شرکت‌های دانش بنیان باید بر اساس فناوری‌های روز آمد و سطح بالا، کشور را بیش از گذشته توسعه دهیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، صادق خلیلیان امروز (۱۷ بهمن ماه) در آیین گشایش رسمی نمایشگاه تخصصی نفت اهواز ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: امیدواریم در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موفق باشیم و در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در بهمن‌ماه سال ۵۷، در حقیقت شکوفایی نهضت استقلال طلبانه ملت ایران بود که پس از یکصد سال مبارزه بی امان با استکبار داخلی و استعمار خارجی به منصه ظهور نشست و عزت را به ایران بازگرداند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در اواخر دوره قاجار با نفوذ بین المللی در دربار، نخست وزیران و وزیران جابه‌جا می‌شدند و کار به جایی رسید که در دوره پهلوی استعمار خارجی پادشاه ایران را نسب و عزل می‌کرد و عزت ایران خدشه‌دار شده بود، با پیروزی انقلاب اسلامی عزت به کشور ایران برگشت و استقلال سیاسی و سپس استقلال اقتصادی به کشور بازگردانده شد.

خلیلیان با اشاره به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران در دهه اخیر گفت: پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و گذراندن دوران سخت و توطئه‌های خارجی و مشکلاتی که دشمنان بر سر راه ملت ایران فراهم کردند، ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست با سرافرازی از این مسیرهای پر پیچ و خم عبور کند؛ اکنون پس از یک دهه تحریم ظالمانه آمریکا و استعمار خارجی مشاهده می‌شود که تحریم‌ها اثرگذاری خود را از دست داده و به تدریج شاهد اضمحلال ترفندها و اقدامات تحمیلی دشمنان بر ملت ایران خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی و محاسبات سازمان‌های بین‌المللی هر ساله شاخص‌های توسعه ملت‌ها و کشورها محاسبه و رتبه‌بندی می‌شود، شاخص توسعه شامل چهار رتبه سطح پایین، متوسط، بالا و خیلی بالاست. ایران پس از چهار دهه در زمینه شاخص توسعه انسانی از سطح پایین به رتبه بالا رسیده است که باید به رتبه خیلی بالا هم برسیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف موفقیت‌های زیادی داشتیم، البته شأن ملت، بالاتر است و امیدواریم همچنان انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف خود این مسیر پر پیچ و خم را به‌منظور توسعه هر چه بیشتر طی کند.

خلیلیان افزود: این نمایشگاه گوشه‌ای از دستاوردهای ایران در زمینه فناورهای مختلف مرتبط با صنعت نفت است که امیدواریم شاهد ایجاد تفاهم و ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی باشیم و در مسیری حرکت کنیم که سرانجام شاهد صنعتی با فناوری سطح بالا باشیم.

وی با اشاره به توسعه درون‌زای برون نگر بیان کرد: با وجود اتکا به داشته‌های خود، برای ایجاد ارتباط فنی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی با همه دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس و دشمنان خونخوار مانند آمریکا استقبال می‌کنیم که امیدواریم در دهه پنجم انقلاب اسلامی بتوانیم مرز سطح بالای توسعه را پشت سر بگذاریم و به توسعه خیلی بالادست یابیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: با همت صنعتگران، ملت بزرگ ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان باید بر اساس فناوری‌های روزآمد و سطح بالای کشور را بیش از گذشته توسعه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...