5 بازی برتر متاورس که می‌توانید با آن‌ها درآمد کسب کنید


به گزارش شفافNFTها هر روز که می‌گذرد به اوج جدیدی از محبوبیت خود می‌رسند. اما اکنون، جهان...

5 بازی برتر متاورس که می‌توانید با آن‌ها درآمد کسب کنید

به گزارش شفاف NFTها هر روز که می‌گذرد به اوج جدیدی از محبوبیت خود می‌رسند. اما اکنون، جهان در حال آماده شدن برای استقبال از متاورس است و به دنبال این مسئله، اخیرا بازی متاورس به کلیدواژه‌ی محبوبی در اینترنت تبدیل شده و گیمرهای زیادی در بازی‌های متاورس مشغول بازی هستند. بازی‌های متاورس برای بهبود تجربه گیمرها، تجربه حضور در دنیاهای مجازی را به لطف استفاده از AR و VR (واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) ملموس‌تر کرده‌اند.

اکثر بازی‌های متاورس روی مالکیت NFT متمرکز شده‌اند؛ توکن‌هایی که کاملا مجازی بوده و منحصر به فرد هستند. از زمان تغییر نام فیسبوک به متا، بسیاری از شرکت‌ها توجه خود را به متاورس معطوف کرده‌اند و به خاطر همین متاورس اخیرا به نقل محافل دنیای فناوری دیجیتال تبدیل شده است. با این حال، ممکن است فردی بدون آگاهی از متاورس و اهمیتش، از آن به عنوان یکی دیگر از مدهای زودگذر فناوری عبور کند. ولی لیست بازی‌های متاورس که به طور مداوم در حال گسترش است خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. در ادامه به بررسی ۵ بازی متاورس که پیشروی این صنعت هستند خواهیم پرداخت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

۱- بازی Sandbox

5 بازی برتر متاورس که می‌توانید با آن‌ها درآمد کسب کنید

یکی از بهترین بازی‌های متاورس در حال حاضر Sandbox است. این بازی دنیایی مجازی را ارائه کرده که در آن می‌توانید به ساخت و ساز بپردازید، مالکیت آن را در دست بگیرید و حتی در مارکت‌های تعریف شده به فروش ساخته‌های خود بپردازید و کسب درآمد کنید. در قیاس با بلاک‌چین اتریوم، Sandbox هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد. با این حال، Sandbox با طراحی جذاب و تجربه‌ی بازی خود در جذب بازیکنان موفق بوده است.

Sandbox به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک‌چین متاورس، تمرکز خود را بر روی آن گذاشته که از بازی‌های موجود مانند Roblox و Minecraft پیشی بگیرد. Sandbox از ویژگی برجسته و منحصر به فرد تخصیص مالکیت واقعی به سازندگان به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT بهره می‌برد. علاوه بر این، Sandbox برای بازیکنانی که در اکوسیستمش حضور دارند جوایزی هم در نظر می‌گیرند. جالب اینجاست که Sandbox یکی از برترین بازی‌های متاورس به شمار می‌آید که از سهم ۷ درصدی در بازار متاورس برخوردار است.

Sandbox پلتفرمی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌های خود را در متاورس توسعه دهند، و این موضوع یکی از برگ‌های برنده‌اش به حساب می‌آید. در همین رابطه، می‌توان به Sandbox Game Maker به‌عنوان یک مثال خوب اشاره کرد. این بازی همچنین دارای یک راهنمای بسیار جامع در خصوص چگونگی تعامل با این دنیای مجازی هم هست، و در آخر می‌توانید از ابزار VoxEdit هم در این بازی استفاده کنید که به هر فرد اجازه می‌دهد برای خودش دارایی‌های منحصر به فرد ایجاد کند. علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند NFT‌هایی را که با VoxEdit ایجاد می‌کنند آپلود، منتشر و به فروش برسانند.

۲- بازی Axie Infinity

5 بازی برتر متاورس که می‌توانید با آن‌ها درآمد کسب کنید

یکی دیگر از بازی‌های محبوب بلاک‌چین متاورس Axie Infinity نام دارد. این بازی که مدت زیادی از عرضه آن می‌گذرد و در سال ۲۰۱۸ به طور رسمی رونمایی شده، اخیراً محبوبیت زیادی را به دست آورده است. جالب است بدانید که Axie Infinity در طول پاندمی کووید-۱۹، برای بسیاری از افراد بیکار در فیلیپین نجات‌بخش بوده است. مردم این بازی را برای کسب NFT به عنوان پاداش انجام می‌دادند و آنها را با قیمت‌های بالاتر مبادله می‌کردند. با این وجود محبوبیت بازی‌هایی مانند Axie Infinity در چند وقت اخیر با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

هسته‌ی گیم‌پلی بازی Axie Infinity از Pokemon الهام گرفته شده، جایی که هر Axie از مجموعه‌های دیجیتال، موجودی منحصر به فرد با ویژگی‌های خاص تشکیل می‌شود. همچنین می‌توانید با یک Axie دیگر در بازی مبارزه کنید و از تجربیات خود برای برنده شدن و کسب پاداش استفاده نمایید. Axie Infinity یکی از بهترین بازی‌های اضافه شده به مجموعه بازی‌های متاورس به شمار می‌آید، به خصوص با ارزش بازار ۹ میلیارد دلاری‌اش. این بازی به‌عنوان یکی از عناوین پیشروی بازی‌های متاورس برای حفظ جایگاه خود همچنان به توسعه‌اش ادامه می‌دهد، و سازندگانش برنامه‌های جدید و امیدوارکننده زیادی برای بهبود آن دارند.

۳- بازی Sorare

5 بازی برتر متاورس که می‌توانید با آن‌ها درآمد کسب کنید

خوشبختانه بازی‌های متاورس از نظر گیم‌پلی‌ بسیار متنوع هستند. Sorare یکی از متفاوت‌ترین‌هاست که برای فوتبال‌دوستان طراحی شده. این بازی در اصل یک بازی فوتبال مبتنی بر NFT است که بر پایه بلاک‌چین اتریوم توسعه یافته است. مهمتر از همه، بیش از ۱۸۰ باشگاه فوتبال به طور رسمی در Sorare ثبت شده‌اند و هر هفته باشگاه‌های بیشتری به این پلتفرم می‌پیوندند.

بازیکنان می‌توانند در Sorare کارت بخرند و تیم‌های فانتزی خود را ایجاد کنند. کارت‌ها نشان‌دهنده بازیکنان واقعی هستند و عملکرد بازیکنان در مسابقات واقعی می‌تواند به دارندگان کارت کمک کند تا امتیاز کسب کنند. تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را داشته باشند، هر هفته امتیاز ایجاد کارت‌های جدیدی را به عنوان پاداش خواهند داشت. علاوه بر این، Sorare یکی از برترین بازی‌های متاورس است که اخیرا اعلام کرده در لیگ سری B ایتالیا تقریباً ۶۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. خبر جالب دیگر در مورد Sorare این است که استودیوی محبوب بازی‌سازی Ubisoft هم یک بازی با NFTهای ایجاد شده در Sorare ساخته است.

Sorare بدون شک یک انتخاب برتر در بین بازی‌های آنلاین متاورس با مزیت گیم‌پلی ساده است. هر فردی تنها با استفاده از ایمیل خود می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای یک حساب کاربری در بازی ایجاد کند و شروع به بازی کند. بازیکنان می‌توانند کارت‌های Sorare NFT را از طریق کارت‌های نقدی یا اعتباری و همچنین حواله‌های بانکی خریداری کنند. علاوه بر این، مردم در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان می‌توانند به راحتی کارت‌های Sorare NFT را خریداری کنند.

۴- بازی Illuvium

5 بازی برتر متاورس که می‌توانید با آن‌ها درآمد کسب کنید

در میان بازیگران میلیاردی صنعت بازی‌های متاورس، Illuvium جایگاه ویژه‌ای دارد. این بازی متاورس در اصل یک RPG (نقش‌آفرینی) جهان‌باز است که بر روی بلاک‌چین اتریوم توسعه یافته است. فرض اساسی بازی حول محور کاوش در دنیای مجازی گسترد‌ه‌ی آن می‌چرخد. هدف اصلی بازیکنان در بازی جمع‌آوری موجودات قدرتمندی است که به نام “Illuvials” شناخته می‌شوند. با این حال، قابل توجه‌ترین ویژگی Illuvium به عنوان یکی از بهترین بازی‌های متاورس این است که هنوز به طور رسمی منتشر نشده است.

با برنامه‌ریزی برای عرضه Illuvium در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲، این بازی در حال حاضر ارزش بازار یک میلیارد دلاری را به دست آورده است. درحال حاضر سازندگان Illuvium تریلرهایی از گیم‌پلی بازی را به صورت کلیپ‌های کوتاه در یوتیوب به نمایش گذاشته‌اند. علاقه‌مندان به متاورس گرافیک استثنایی و گیم‌پلی فراگیر را به عنوان برترین ویژگی‌های Illuvium عنوان کرده‌اند.

علاوه بر این، بازی جزئیات بسیار زیادی دارد. با این حال، ممکن است خیلی زود باشد که ادعا کنیم Illuvium یکی از برترین بازی‌های متاورس در حال حاضر است. از سوی دیگر، تجربه گیم‌پلی واقع‌گرایانه در این بازی ممکن است به نفع آن باشد و پایگاه کاربران گسترده‌ای را به خود اختصاص دهد.

۵- بازی Ultra

5 بازی برتر متاورس که می‌توانید با آن‌ها درآمد کسب کنید

آخرین عنوانی که باید به لیست بازی‌های برتر آنلاین متاورس اضافه کنیم قطعا Ultra خواهد بود که یک اکوسیستم برای بازی‌های متاورسی است. اکوسیستم Ultra، بستری برای توزیع بازی‌های Ultra و همچنین مبتنی بر بلاک‌چین به شمار می‌رود و به توسعه‌دهندگان و گیمرها این امکان را می‌دهد که بتوانند به فروش بازی‌ها بپردازند. این پلتفرم ضمن این که به شرکت‌ها برای منتشر کردن خدمات و برنامه‌های سرگرمی کمک می‌کند، به گیمرها نیز برای پیدا کردن بازی‌ها و فضاهای جدید کمک می‌کند تا بتوانند بدون نیاز به ثبت نام و حساب کاربری جدید، در بازی‌ها عضو شوند. از برجسته‌ترین ویژگی‌های پلتفرم Ultra هم می‌توان به توانایی شبکه برای مقیاس‌بندی آسان بیش از ۱۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه اشاره نمود.

شما در این پلتفرم می‌توانید به خدمات مختلف متمرکز و غیرمتمرکز مانند کشف، خرید، بازی، فروش بازی‌ها و همچنین آیتم‌های درون بازی دسترسی پیدا کنید. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند با اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود تعامل داشته باشند و در کنار رقابت در مسابقات، استریم‌های زنده را تماشا کنند. Ultra همچنین دارای یک توکن بومی ERC-20 به نام UOS است که در Uniswap، Bancor Network، Kucoin، Bitfinex و Bitrue موجود است.

Ultra یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی های بلاک‌چین متاورس با امکان تسویه حساب رایگان و فوری تراکنش‌ها است. همچنین می‌توانید از یک توکن UOS برای استک کردن استفاده کنید و در قالب NFT‌های فوق‌العاده کمیاب، جوایزی کسب کنید. بهترین نکته در مورد Ultra انعطاف‌پذیری برای بازی کردن و همچنین تجارت در بازارهای NFT است. علاوه بر این، این پلتفرم همچنین می‌تواند به کاربران کمک کند تا با استفاده از برنامه‌های DeFi جدید، با سرویس‌های سرگرمی ارتباط برقرار کنند. با این حساب کافی است کیف پول Ultra را دانلود کنید و یک حساب کاربری را برای شروع ایجاد کنید.

جمع‌بندی

متاورس یا همان فراجهان در حال گسترش است و در این واقعیت شکی وجود ندارد. بنابراین، می‌توان حدس زد که بازی‌های متاورس در سال‌های آینده تیترهای اصلی اخبار را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های محبوب متاورس همچنان در دست توسعه هستند و روز به روز ارتقاء پیدا می‌کنند. بنابراین باید با گذشت زمان ببینیم که آیا این بازی‌های جدید می‌توانند جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران بازی‌های آنلاین به خود اختصاص دهند یا خیر.

منبع: ۱۰۱blockchains

۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا