حداکثر بارش پیش بینی شده تا 29 بهمن ماه 74 میلیمتر خواهد بود


حداکثر بارش پیش بینی شده تا 29 بهمن ماه 74 میلیمتر خواهد بود

تهران- ایرنا- وضعیت بارش های این هفته و هفته آتی کشور نشان می‌دهد که از دوره های پر بارش عبور کرده‌ایم، به گونه ای که تا روز 29 بهمن ماه حداکثر بارش پیش بینی شده در کشور 74 میلیمتر در حوضه آبریز دریای خزر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وضعیت بارش‌های کشور در پاییز چندان مطلوب نبود و میزان بارش‌ها در این فصل بیانگر آن است که پاییز سال جاری آن‌چنان‌که پیشتر سازمان هواشناسی اعلام کرده بود، یکی از خشک‌ترین فصل‌های نیم قرن اخیر بود.

اما وضعیت در زمستان امسال کمی بهتر شده است و بارش‌های به نسبت خوبی در کشور داشته ایم. با این حال گزارش تازه موسسه تحقیقات آب نشان از آن دارد که بارش ها به سمت کاهش پیش می روند.

بر ایـن اسـاس بـرای هفته جاری، وقوع بارش ها در نواحی شمالی کشور و برخی از مناطق محدوده رشته کوه های زاگرس و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به چشم انداز بارش پیش بینی شـده بـرای هفتـه دوم، وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در سواحل دریای خزر، شـمال‌شـرق و برخـی از مناطق غرب کشور مورد انتظار است.

مجموع بارش های پیش بینی شده برای هفته منتهی به ۲۲ بهمن در حوضه های آبریز اصلی کشور

وضعیت بارش پیش بینی شده برای حوضه آبریز دریای خزر تا ۲۲ بهمن ماه با بیشینه ۶۶ میلیمتر و متوسط بارش ۱۴ میلیمتری بالاترین میزان بارشی است که این هفته در حوضه های ۶ گانه اصلی کشور به وقوع خواهد پیوست.

بعد از آن حوضه دریاچه ارومیه بیشینه بارش ۵۲ میلیمتری با متوسط بارش ۱۲ میلیمتری را تجربه خواهد کرد و حوضه آبریز فلات مرکزی ایران هم بیشینه ۴۱ میلیمتری و متوسط یک میلیمتری را در این هفته خواهد داشت.

در این مدت، حوضه آبریز قره قوم بیشینه ۲۵ میلیمتری را تجربه می کند و حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم بیشینه بارش ۳۹ میلیمتری با متوسط ۲ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

حوضه آبریز مرزی شرق کمترین بیشینه بارش در بین حوضه های ۶ گانه آبریز را به میزان ۱۵ میلیمتر خواهد داشت که متوسط بارش آن نیز یک میلیمتر است.

در این هفته که منتهی به ۲۲ بهمن ماه است هیچ کدام از حوضه های آبریز درجه دو و سه کشور بدون باران نیستند و همه درصدی بارش دریافت می کنند.

حداکثر بارش پیش بینی شده تا 29 بهمن ماه 74 میلیمتر خواهد بود

اما وضعیت بارش های پیش بینی شده برای هفته منتهی به ۲۹ بهمن ماه چگونه است؟

در هفته منتهی به ۲۹ بهمن ماه نیز وضعیت بارش ها نسبت به هفته منتهی به ۲۲ بهمن کمی تغییر دارد، به گونه ای که حداکثر بارش پیش بینی شده برای آن در حوضه آبریز دریای خزر خواهد بود آن هم با بیشینه ۷۴ میلیمتری که متوسط بارش آن نیز ۱۰ میلیمتر است.

در این مدت، مقام دوم پر بارش ترین حوضه آبریز کشور در اختیار حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با بیشینه ۵۱ میلیمتری و متوسط ۲ میلیمتر خواهد بود. پس از آن حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۴۴ میلیمتری و متوسط سه میلیمتر قرار خواهد داشت.

حوضه آبریز قره قوم هم در هفته منتهی به ۲۹ بهمن ماه بیشینه بارش ۲۷ میلیمتری و متوسط بارش پنج میلیمتری و پس از آن حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه ۱۵ میلیمتری قرار دارد.

در هفته منتهی به ۲۹ بهمن ماه حوضه آبریز دریاچه ارومیه کمترین بیشینه بارش به میزان هشت میلیمتر و متوسط ۲ میلیمتری را خواهد داشت.

هفت حوضه آبریز درجه دو کشور در هفته منتهی به ۲۹ بهمن ماه هیچ بارش دریافت نخواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...