مرغداری گوشتی 8100 هزار قطعه‌ای در خلیل‌آباد افتتاح شد


مرغداری گوشتی 8100 هزار قطعه‌ای در خلیل‌آباد افتتاح شد

مشهد-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر مرغداری گوشتی 8100 هزار قطعه‌ای در این شهرستان افتتاح شد.

محمود شبان روز یک‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این پروژه با اعتبار بالغ‌ بر دو میلیارد تومان و با ظرفیت هشت هزار و ۱۰۰ قطعه با هدف تولید ۶۰ تن گوشت سفید در سال راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح برای ۲ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد شده است، یکی از ارکان اقتصادی کشور را کشاورزی دانست و گفت: تولیدات دامی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در طی سال‌های اخیر با افزایش تولید و بهره وری صحیح بخصوص در بخش مرغداری توانسته‌ایم خودکفا شده و نیازهای داخلی را از گوشت سفید وتخم مرغ تامین کنیم و در بعضی محصولات مانند تخم مرغ و... صادر کننده باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد همچنین از افتتاح گلخانه سبزی و صیفی به مساحت هزار متر مربع در این شهرستان خبر داد و گفت: این گلخانه با میزان تولید ۴۰ تن در سال و با سرمایه گذاری شخصی ۱۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصول تولیدی گلخانه خیار است که با بهره برداری از این واحد گلخانه‌ای برای دو نفر به صورت مستقیم و برای پنج نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.

شبان ادامه داد: اشتغال پایدار، دستیابی به محصولات مختلف خارج از فصل، کاهش مصرف آب به حداقل رساندن خسارت‌های محیطی از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای است.

خلیل آباد در ۲۴۲ کیلومتری مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا