پنج طرح های عمرانی و خدماتی در پایانه مرزی دوغارون به بهره برداری رسید


پنج طرح های عمرانی و خدماتی در پایانه مرزی دوغارون به بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار خراسان رضوی پنج طرح عمرانی و خدماتی در پایانه مرزی دوغارون تایباد به بهره برداری رسید.

ابراهیم نصری در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح های عمرانی و زیرساختی شامل محوطه انتقال کالا، مسیر هدایت آب های سطحی، تحویل ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی، تصفیه خانه فاضلاب و ۲ ستون برج نوری می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: این تعداد طرح در مرحله دوم توسعه پایانه مرزی دوغارون به بهره برداری رسیده که برای نهایی شدن این پروژه ها ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که نقش بسزایی در ارائه خدمات در حوزه صادرات و ترانزیت کالا و تعاملات اقتصادی با تجار و سرمایه گذاران ۲ کشور ایران و افغانستان دارد.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

همچنین در حاشیه سفر یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، به مرز دوغارون سالن اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی نمایندگی تایباد افتتاح شد.

این فضا در زمینی به مساحت هزار و ۷۲۸ متر مربع برای اسکان اتباع خارجی. زائرین اربعین حسینی کشور افغانستان و مدیریت بحران شهرستان تایباد پیش بینی شده که در آن ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی. ۶ سرویس حمام ساخته شده و برای این فضا ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ساماندهی اتباع خارجی هزینه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته