اجرای 241 پروژه گردشگری در گیلان/ ایجاد اشتغال با چادرشب بافی


اجرای 241 پروژه گردشگری در گیلان/ ایجاد اشتغال با چادرشب بافی

سرپرست میراث فرهنگی گیلان، از اجرای 241 پروژه گردشگری در سطح استان خبر داد و بیان کرد: روستای قاسم آباد با محوریت چادرشب ثبت جهانی شده است و حدود 600 هنرمند چادرشب باف داریم.

ولی جهانی در حاشیه سفر به شهرستان لنگرود و معارفه رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان ۵۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۰۰ اثر تاریخی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی در گیلان، افزود: ۳۰۶۶ تاسیسات گردیگری شامل اقامتگاه، بوم گردی، هتل، متل، مهمان پذیر و واحد خدمات مسافری داریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، از اجرای ۲۴۱ پروژه گردشگری در سطح استان خبر داد و بیان کرد: روستای قاسم آباد با محوریت چادرشب ثبت جهانی شده است و حدود ۶۰۰ هنرمند چادرشب باف داریم.

جهانی، با اشاره به برگزاری جشنواره ها، همایش ها و نشست های تخصصی در روستای قاسم آباد، عنوان کرد: موزه خصصی مردم شناسی و چادرشب بافی را راه اندازی کردیم.

وی از راه اندازی خانه خلاقیت نیز در روستای قاسم آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: همه هنرمندان این روستا می توانند اقدام به عرضه داشته های خود در حوزه این هنر کنند، زیر چادرشب یک برند بوده و کل کشور نسبت به آن شناخت دارد.

سرپرست میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه اکثر خانه های روستای قاسم آبلد دارای پاچال(دستگاه سنتی چادرشب بافی) هستند، گفت: با ثبت جهانی این هنر شاهد اشتغالزایی هستیم. براساس کارکردهای انجام گرفته تاکنون بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان چادرشب بافی در سامانه کارا پرداخت شده است.

محمدرضا جلالی، سرپرست فرمانداری لنگرود نیز در حاشیه دیدار با سرپرست میراث فرهنگی استان، با اشاره به فرصت های طبیعی و ارزشمند گردشگری در این شهرستان، عنوان کرد: باید در جهت جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل و تسریع در امور طرح های سرمایه گذاری با محوریت گردشگری، اضافه کرد: نیازمند پیگیری و رفع مشکلات فعالان حوزه گردشگری و فعال سازی کارگروه های مرتبط با این حوزه هستیم.

سرپرست فرمانداری لنگرود، با اشاره به پتانسیل های این شهرستان، اضافه کرد: باید برای نگهداری از داشته های تاریخی و فرهنگی و شناساندن آنها به جامعه داخلی و خارجی تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان همچنین در جریان بازدید از مقبره سردار شهید حسین املاکی، اظهار کرد: پرونده ثبت ملی مقبره سردار شهید حسین املاکی در روستای کولاک‌محله شهرستان لنگرود به زودی تکمیل و به منظور ثبت در فهرست آثار ناملموس ملی به تهران ارسال می‌شود.

در ادامه، حسین عابد چافی به عنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنگرود معارفه شد و از تلاش های سمیه میربلوکی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا