4 طرح آموزشی در تربت‌حیدریه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود


4 طرح آموزشی در تربت‌حیدریه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

تربت‌حیدریه - ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه از افتتاح یا کلنگ‌زنی 4 طرح آموزشی با صرف 146 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت صالحی روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از سالن چند منظوره زنده‌یاد محمدحسن صالحان گفت: در دهه مبارک فجر امسال سه پروژه افتتاحی و یک پروژه کلنگ زنی با صرف اعتبار ۱۴۶ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه افزود: تکمیل و توسعه فضاهای آموزشی خود را مدیون خیران مدرسه‌ساز این خطه هستیم.

وی یادآور شد: سالن آموزشی صالحان پیشتر توسط شادروان محمدحسن صالحان بنا شده که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم؛ این سالن در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه بنا شده‌ است.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: سالن آموزشی صالحان شامل یک باب نمازخانه و دو کلاس درس است، برای ساخت این سالن ۱۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که نیمی از آن را اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس متقبل شده‌ است.

صالحی افزود: پروژه دیگر افتتاح دبستان یک کلاسه قلم‌چی واقع در روستای خورق تربت‌حیدریه است که با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال به مساحت ۵۵ متر مربع و در مدت یک سال احداث شده‌ است.

وی ادامه داد: همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه علامه طباطبایی با صرف نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه از تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی برای ساخت یک مدرسه در کوی امام خبر داد و گفت: این پروژه هفته جاری کلنگ زنی می‌شود.

۳۷ هزار دانش‌آموز در ۲۲۹ مدرسه دولتی و ۱۶۲ مدرسه غیرانتفاعی و در هزار و ۷۴۹ کلاس با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ معلم در شهرستان تربت حیدریه تحصیل می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا