904 گلستانی با افتتاح طرح‌های کشاورزی دهه فجر صاحب شغل شدند


904 گلستانی با افتتاح طرح‌های کشاورزی دهه فجر صاحب شغل شدند

گرگان - ایرنا - همزمان با ششمین روز دهه فجر و با افتتاح 136 طرح بخش کشاورزی گلستان 904 فرصت شغلی پایدار برای ساکنان این استان ایجاد شد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان امروز یکشنبه در حاشیه مراسم متمرکز بهره‌برداری از این طرح‌ها همزمان با سایر استانها و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر جهادکشاورزی گفت: برای بهره برداری از ۱۳۶ طرح عمرانی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان، ۱۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مختار مهاجر افزود: از این تعداد، ۸۷ طرح عمرانی و ۴۹ طرح تسهیلاتی شامل ۶۶ طرح تجهیز آبیاری نوین و تامین آب کشاورزی ، ۱۵ طرح بخش تولید و پرورش دام و طیور ، هفت طرح بخش شیلات و آبزیان ، ۱۷ طرح تولیدات گیاهی، ۱۷ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی ، ۱۲ طرح جنگل، مرتع و آبخیزداری، ۲ طرح آموزشی و تحقیقاتی است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با بیان این که طرح های مزبور با هدف اجرای عدالت اجتماعی در همه شهرستان‌های استان اجرا شده افزود: از مجموع این طرح‌ها، ۳۵ طرح در گرگان، ۲۳ طرح در گنبد، ۱۶ طرح در رامیان، علی آباد ، آق قلا و کردکوی هرکدام ۱۰ طرح، گمیشان هشت طرح، مراوه تپه ۶ طرح، کلاله پنج طرح، آزادشهر و مینودشت هر کدام چهار طرح، بندرترکمن و گالیکش هرکدام دو طرح و بندر گز یک طرح بود .

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان با ۲۲۰ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

استان گلستان با این جمعیت بهره برداران کشاورزی، در تولید ۱۵ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص