170 سمن جوان همدان آماده مشارکت با برنامه های محیط زیست هستند


170 سمن جوان همدان آماده مشارکت با برنامه های محیط زیست هستند

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در حفظ محیط‌زیست اثربخشی دوچندان دارد گفت: 170 سمن جوان استان با ظرفیت بالقوه آماده هرگونه مشارکت با برنامه‌های محیط زیست هستند.

به گزارش ایرنا «حمید سیفی» روز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر نیز تعدادی از این سمن‌ها در حوزه تخصصی حفظ و حراست از محیط‌زیست فعال هستند که باید با برنامه هدفمند به‌سوی اهداف ترسیم شده حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه آفرود سواران و موتورسواران نیز ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف امدادی در مواقع بحران داشته و دارند، ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌نامه زمینه تقویت تعاملات پژوهشی و آموزشی را فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه‌های پژوهشی در حوزه‌های زیست‌محیطی و ورزشی با استفاده از ظرفیت‌های موجود را داریم.

وی خاطرنشان کرد: تقویم اجرایی فعالیت‌های مشترک ورزش و جوانان و محیط‌زیست تدوین شود تا به اهداف ترسیم شده به بهترین نحو دست پیدا کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان نیز گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد جوان استان همدان نقطه قوت فرهنگ‌سازی محیط‌زیست هستند.

«محسن جعفری نژاد بسطامی» افزود: باتوجه‌ به سیاست‌های محیط زیستی کشور، حفظ و نگهداری از محیط‌زیست در اصل پنج قانون اساسی به‌عنوان وظیفه همگانی آمده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های خوب و اثرگذار کشور در راستای توسعه این امر مهم جامعه ورزش و جوانان به ویژه قهرمانان است، اظهار داشت: امروز نگاه محیط‌زیست در کشور نگاهی تعاملی در راستای تقویت همکاری‌های مشترک با وزارت‌خانه‌ها و در استان با سایر ارگان‌های دولتی است.

گفتنی است در این تفاهم نامه رعایت ملاحظات محیط زیستی در برگزاری مسابقات ورزشی، درج پیام‌های محیط زیستی در فضای ورزشگاه‌ها، متناسب بودن یادبودها و جوایز ورزشی با حفظ محیط‌زیست و انتخاب نمادهای محیط زیستی برای رشته‌های ورزشی شاخص استان، حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های محیط زیستی در حوزه ورزش و جوانان، شناسایی سفیران حافظ محیط‌ زیست از جامعه ورزش استان، همکاری برای ترویج و توسعه ورزش‌های مرتبط با طبیعت، اجرای برنامه‌های مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های استان آورده شده است.

همچنین ترویج شاخص‌های ورزش سبز، جلب مشارکت عمومی در امر محیط‌زیست در جریان مسابقات ورزشی و رویدادهای همگانی، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن موتورسواران و آفرود سواران سطح استان به‌منظور حفظ محیط‌زیست، استفاده از ظرفیت مربیان برای آموزش موتورسواری و دفاع شخصی برای محیط‌بانان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر