صحبت های حجازی فر درباره ساخت فیلم و بازی در نقش شهید باکری/ حتی یک ریال از بودجه را اسراف نکردیم


صحبت های حجازی فر درباره ساخت فیلم و بازی در نقش شهید باکری/ حتی یک ریال از بودجه را اسراف نکردیم

هادی حجازی فر درباره روند ساخت فیلم « موقعیت مهدی » و بازی در نقش « شهید باکری » توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -

هادی حجازی فر کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی گفت: بیش از دو سال است که درگیر پژوهش و ساخت این اثر هستیم. ده دوازده بار ساخت پروژه متوقف شد، اما با همه تلاش همکارانم آن را ساخته و به جشنواره رساندیم.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی، بخش‌هایی از زندگی تا شهادت شهید مهدی و حمید باکری را به تصویر می‌کشد. قرار است مینی سریال این اثر هم ساخته و از تلویزیون پخش شود.

حجازی فر که خود نقش مهدی باکری را ایفا می‌کند، درباره پذیرش آن گفت: این کار ابتدا برای بازیگری به من پیشنهاد شد؛ اما توجه به شناختم از لشکر عاشورا گفتم برای کسی بازی اش نمیکنم مگر اینکه خودم فیلم را بسازم. او در تدارک ساخت فیلمی دیگری بود؛ فیلمنامه اش هم آماده بود، اما کرونا آمد و قرعه به نام فیلم شهید باکری افتاد.

حتی یک ریال از بودجه را اسراف نکردیم؛ با ۳۰ میلیارد فیلم را ساختیم

به گفته این کارگردان، برای ساخت این اثر ۳۰ میلیارد هزینه شد. او تصریح کرد: حتی یک ریال از بودجه را اسراف نکردیم؛ ما چهارصد دقیقه مفید تعهد ساخت داشتیم؛ در قالب فیلم و سریال. قول می‌دهم حتی یک ریال اجازه ندادیم از بودجه اسراف و غیب شود.

بنا بر اظهارات، چیزی در حدود ده میلیارد تومان صرف هزینه‌های عمرانی و جنگی لوکیشن‌ها و تجهیزات این پروژه شده است. به گفته حجازی فر، شبیه این اثر زیر شصت هفتاد میلیارد تومان ساخته نمی‌شود.

این کارگردان سعی کرده در ساخت این فیلم سینمایی مستندات را در نظر بگیرد. او می‌گوید: ما پژوهش‌های سنگین و مصاحبه‌هایی از سال‌های شصت تا اکنون را جمع آوری کردیم و از منابعی که وجود داشت، استفاده کردیم. حتی آقای محسن رضایی هم کهچند روز پیش فیلم را دیدن با آن گریه کردند.

او تاکید کرد: از همان ابتدای کار، به بچه‌های گریم و صحنه گفتم که من یک سند تصویری میخواهم. برای همین خیلی از لباس‌های تن ما در سکانس‌های جبهه، واقعی و مربوط به دوران دفاع مقدس بودند.

در این نشست خبری همچنین، والی نژاد تهیه کننده موقعیت مهدی، از رییس رسانه ملی و حضورش سر صحنه فیلمبرداری و حمایت‌های صدا و سیما تشکر کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06