انسولین قلمی ایرانی وارد بازار شد


انسولین قلمی ایرانی وارد بازار شد

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/) ،انسولین یکی از اقلامی است که بالاترین میزان ارزبری‌های دارویی در کشور را دارد؛ در ماه‌های گذشته کمبود انسولین قلمی باعث بروز مشکل در دسترسی بیماران به این دارو شده...

به گزارش بهداشت نیوز ،انسولین یکی از اقلامی است که بالاترین میزان ارزبری‌های دارویی در کشور را دارد؛ در ماه‌های گذشته کمبود انسولین قلمی باعث بروز مشکل در دسترسی بیماران به این دارو شده بود اما با تلاش یک شرکت ایرانی، با انتقال تکنولوژی از یک شرکت آلمانی، انسولین قلمی "گلارژین" ساخت داخل از امروز روی پشیخوان داروخانه‌ها قرار گرفت.

زهره افسرطلا، قائم مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اعلام این خبر که انسولین قلمی ایرانی از امروز به بازار عرضه شد؛ به تسنیم گفت: انسولین گلارژین نوعی انسولین طولانی‌اثر است که بیمار در هر 24 ساعت به یکبار تزریق آن نیاز دارد؛ در حال حاضر یک میلیون پن (قلم) از این محصول تولید شده و مورد تأیید آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: فعلاً فرمولاسیون تولید و فیلینگ(پرکنی) در کشور انجام می‌شود و در آینده نزدیک تولید ماده اولیه از "سل‌لاین" تا محصول نهایی در داخل کشور انجام خواهد شد.

افسرطلا با اعلام اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای تولید انسولین قلمی در ایران 126 میلیون یورو بوده است؛ تصریح کرد: تولید این محصول باعث کاهش 30 درصدی ارزبری انسولین در کشور می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق