علی لاریجانی: مفاخر مشترک ملت‌های منطقه اکو وارد کتاب‌های درسی شود


علی لاریجانی: مفاخر مشترک ملت‌های منطقه اکو وارد کتاب‌های درسی شود

تهران-ایرنا- مشاور رهبر معظم انقلاب و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مفاخر تاریخی و فرهنگی مشترک ملت‌های منطقه باید وارد کتاب‌های درسی کشورهای منطقه اکو شود تا در آینده این منطقه اثرگذار باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی اکو، علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، روز یکشنبه -۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ ( فوریه ۲۰۲۲ ) با سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی اکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با تاکید بر اهمیت موسسه فرهنگی اکو برای تبیین و ترویج فرهنگ مشترک ملت‌های این حوزه تمدنی دیرین، گفت: ابراز نگرانی‌ها از بریدگی فرهنگی در میان جوانان را باید جدی گرفت.

وی با اشاره تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر مخاطرات استیلای فرهنگی غرب، افزود: وجود نهادی بین‌المللی و منطقه‌ای همچون موسسه فرهنگی اکو می‌تواند یاری‌رسان ایجاد فضای همگرایی فرهنگی و احیای هویت‌های تاریخی مشترک در میان ملت‌های منطقه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نیازمند مدل‌سازی برای احیای هویت‌های تاریخی مشترک هستیم، خاطر نشان کرد: مفاخر تاریخی و فرهنگی مشترک ملت‌های منطقه باید وارد کتابهای درسی این کشورها شود تا نقش خود در آینده منطقه بخوبی ایفا کند

لاریجانی با ابراز خشنودی از دیدار و گفت و گو با سرور بختی ،آمادگی خود را برای حمایت از برنامه و فعالیت‌های موسسه فرهنگی اکو اعلام کرد.

احیای هویت شرقی دستور کار موسسه فرهنگی اکو

سرور بختی با ابراز خشنودی از دیدار با علی لاریجانی از نقش‌آفرینی وی در تاسیس فراکسیون توسعه روابط با اکو در دوره قبل مجلس شورای اسلامی تجلیل کرد و گفت: احیای هویت شرقی را به عنوان یکی از مبانی اصلی فعالیت‌های موسسه فرهنگی اکو در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به افزایش نگرانی‌ها درباره بحران هویت در میان جوانان شرقی، افزود: احیای هویت شرقی را باید به عنوان راهبردی ویژه در مسیر مقابله با گسترش جدایی ملتهای منطقه از تاریخ و فرهنگ پرافتخار خود مورد توجه قرار دهیم.

رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به برخی برنامه های اجرا شده این نهاد بین المللی در مسیر همگرایی هرچه بیشتر فرهنگی ملتهای منطقه، گفت: حمایت از موسسه فرهنگی اکو حمایت از آینده سازی فرهنگی در منطقه است.

سرور بختی از توجه و عنایات ویژه علی لاریجانی به توسعه روابط کشورهای عضو اکو و احیای هویت شرقی قدردانی کرد.

در این دیدار غلامحسن محمدی رئیس دفتر مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمد محمودی مشاور رسانه ای رئیس و مدیر ارتباطات موسسه فرهنگی اکو و علیرضا باقری مشاور هماهنگ کننده رئیس موسسه فرهنگی اکو در حوزه ورزش حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد