اولویت وزارت فرهنگ حمایت از همه گونه‌های سینمایی است


اولویت وزارت فرهنگ حمایت از همه گونه‌های سینمایی است

تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فیلم فجر را مهم‌ترین رکن سینمای ایران، در ارتقای فرهنگ عنوان کرد و گفت: همه گونه‌های سینمایی که به سبک زندگی ایرانی اسلامی می پردازند در اولویت حمایت وزارت فرهنگ هستند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰- به همراه منتقدان و خبرنگاران سینمایی حاضر در خانه جشنواره، به تماشای فیلم موقعیت مهدی نشست و سپس با عوامل این فیلم به گفت وگو پرداخت. این فیلم، کاری از هادی حجازی فر است که به بخش هایی از زندگی برادران شهید باکری می پردازد.

اسماعیلی در ادامه این بازدید، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه شخص رییس جمهوری در حل مشکلاتی که پیش روی برگزاری جشنواره های فجر وجود داشت، حمایت ها، دستورات و همراهی‌های اثرگذاری داشته است، ادامه داد: امسال برای تولید و حمایت از تولیدات سینمایی، حمایت های لازم را از طریق بنیاد سینمایی فارابی و دیگر نهادها داشته ایم اما این حمایت ها برای سال آینده، جدی تر و به صورت روشن تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که از چه گونه های سینمایی حمایت خواهد شد، بیان کرد: این حمایت ها مربوط به همه گونه های سینمایی که مربوط به مضامین والای اخلاقی و سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد، خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاکیداتی که مدیران بر حمایت از گونه های سینمایی مرتبط با دوران دفاع مقدس دارند، گفت: زندگی یک فرمانده شهید، به نوعی، آموزش سبک زندگی معیار است. اما مسائل اجتماعی در همه گونه ها، مورد حمایت ما خواهد بود و همانطور که شاهد هستید، در جشنواره فیلم فجر نیز گونه ها و موضوعات مختلف حضور دارند و در معرض تماشای عموم قرار گرفته اند.

موضوع دیگری که اسماعیلی در جمع اهالی رسانه بیان کرد، اکران فیلم های حاضر در جشنواره فجر بود که در این باره اظهار کرد: با توجه به توصیه ها و تاکیداتی که به مسوولان سازمان سینمایی کشور داشته ام، قرار بر این است که فیلم های حاضر در جشنواره فجر، برای اکران عمومی نیز مورد حمایت قرار گیرند و در شورای نمایش نیز مورد تایید قرار گیرند.

شعار دولت مردمی، عدالت فرهنگی است

اسماعیلی درباره اکران سیار فیلم های جشنواره فجر در استان ها و برخی مناطق کشور، بیان کرد: شعار دولت مردمی، عدالت فرهنگی است. من بر این کلید واژه به صورت جدی اصرار دارم. البته این عدالت را در همه بخش های فرهنگی و هنری کشور خواستار هستیم. بر همین اساس، مستقل از استانداری ها، از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اکران سیار حمایت ها و هزینه های لازم را کرده ایم تا عموم مردم در سراسر کشور در این جشنواره که بهار فرهنگی محسوب می شود، حاضر باشند چرا این حضور، حق همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان، درباره تشکیل شورای عالی سینما، گفت: تشکیل این شورا، در کمیسیون فرهنگی اجتماعی هیات دولت تصویب شده است و به دلیل اینکه چند موضوع و نقطه نظر از مراکز دیگر فعال در حوزه فرهنگ، به رییس جمهوری ارجاع شده بود، در حال بررسی و حل کردن آن نقطه نظرات هستیم تا پس از آن، تشکیل این شورا، در هیات دولت به تصویب برسد و به صورت مداوم و منظم، تشکیل شود.

یکی از سرفصل‌های اصلی حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم پیشتازی اهالی فرهنگ و هنر است، زیرا انقلاب اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌رود و ارتقای حوزه فرهنگ، در پیشانی این تمدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تبیین اهداف فرهنگی گام دوم انقلاب در نهادهای فرهنگی گفت: ارتقای حوزه فرهنگ در زمینه‌ها و سرفصل‌های مختلف‌ در برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت و در تبیین گام دوم، یک برنامه‌ اجرایی کامل برای پیش‌برد اهداف دقیق کمی و کیفی در این موضوع پیش بینی شده است و جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رکن سینمای ایران در این راستا می‌تواند سردمدار دستیابی به این هدف باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا