این افراد کمتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند


نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که گروهی از افراد در برابر بیماری کرونا...

این افراد کمتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که گروهی از افراد در برابر بیماری کرونا ایمنی فوق العاده ای دارند. این افراد شامل کسانی می شود که به طور کامل واکسینه شده و مبتلا به عفونت های جدید کرونا شده اند.

به گزارش سیناپرس، به گفته محققان دانشگاه اورگان، افرادی که واکسینه شده اند و سپس به عفونت ویروس کرونا مبتلا شده اند، بیشترین محافظت را در برابر این بیماری دارند.

برای این مطالعات، گروهی از افراد واکسینه شده که یک عفونت پیشرفته داشتند با گروه دیگری از افراد واکسینه ‌شده که هرگز کرونا نگرفته بودند، مقایسه شدند.

در ادامه، محققان مشاهده کردند که آنتی ‌بادی ‌های افرادی که مبتلا به عفونت ‌های شدید بودند در مقایسه با گروه دیگر دو هزار درصد افزایش داشته است.

دکتر فیکادو تافس (Fikadu Tafesse) یکی از پژوهشگران این مطالعات گفت: این میزان تغییر، افزایش قابل توجهی است که گاهی تا هزار درصد و در برخی مواقع تا دو هزار درصد بالا می رود که میزان ایمنی واقعا قابل توجهی است. به گفته دکتر تافس، این میزان یعنی ایمنی فوق العاده در برابر ویروس کرونا.

با این حال، محققان هشدار می دهند که افراد نباید سعی کنند به ویروس کرونا مبتلا شوند زیرا خطرات ابتلا به بیماری شدید وجود دارد.
در ادامه پروفسور مونیکا گاندی (Monica Gandhi) متخصص بیماری های عفونی در مورد این پژوهش ها اظهار داشت: این یکی از اولین مواردی است که نشان می ‌دهد یک عفونت پیشرفته و شدید پس از واکسیناسیون، ایمنی قوی ‌تری نسبت به عفونت قبلی یا واکسیناسیون به تنهایی ایجاد می ‌کند.

مطالعات نشان داده است، افرادی که به کرونا مبتلا بوده و یک دوز از واکسن کووید را دریافت کرده‌ اند، از عفونت مجدد محافظت می ‌شوند.

سویه امیکرون مسری تر از دلتا و سایر انواع ویروس کرونا است، بنابراین این یافته ها برای افراد واکسینه شده اطمینان بخش است.به گزارش سیناپرس، با این حال، افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند می توانند با سویه امیکرون آلوده شوند، اما اکثر آنها یا بدون علامت هستند یا علائم خفیفی را تجربه می کنند.

دکتر تافس می افزاید: اگر در معرض ویروس قرار بگیرید، عکس العمل شگفت انگیزی خواهید داشت که نتیجه پاسخ سیستم ایمنی به دوز تقویت کننده واکسن است.
به گزارش سیناپرس، کارشناسان معتقدند که سیستم ایمنی دائما یاد گرفته و پیشرفت می کند و وقتی با ویروس یا واکسن مواجه می شود برای مبارزه بهتر با انواع مختلف کرونا آمادگی پیدا می کند.

پروفسور شین کروتی (Shane Crotty) ویروس شناس موسسه ایمونولوژی لا جولا، گفت: اگر حداقل یک دوز واکسن دریافت کنید، مصونیت خیلی بیشتری نسبت به سایرین خواهید داشت و در مرور زمان در برابر امیکرون و هر سویه ای که شناسایی شده است، ایمنی شگفت انگیزی پیدا خواهید کرد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* این افراد کمتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان