سریال «حضرت موسی» به پیش‌تولید رسید


سریالِ فاخر تلویزیون قرار است به زودی وارد مرحله تولید شود؛ مجموعه‌ای که بعد از چند کارگردان، جلویِ دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا خواهد رفت.سریال حضرت موسی(ع) پروژه چند ساله تلویزیون است که ابتدا فرج‌الله سلحشور به عنوان کارگردان آن مطرح شد؛ با درگذشت او، قرعه به نامِ جمال شورجه افتاد و در مسیرِ پژوهش و فراهم کردن شرایط تولید، این فیلمساز هم...

سریالِ فاخر تلویزیون قرار است به زودی وارد مرحله تولید شود؛ مجموعه‌ای که بعد از چند کارگردان، جلویِ دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا خواهد رفت.
سریال حضرت موسی(ع) پروژه چند ساله تلویزیون است که ابتدا فرج‌الله سلحشور به عنوان کارگردان آن مطرح شد؛ با درگذشت او، قرعه به نامِ جمال شورجه افتاد و در مسیرِ پژوهش و فراهم کردن شرایط تولید، این فیلمساز هم دچار بیماری شد و نتوانست این سریال را کلید بزند.
بعد از بحث‌های فراوان، ابراهیم حاتمی‌کیا واردِ ماجرا شد و او کارگردانی این سریال را برعهده گرفت. بحث‌های مختلفی درباره تهیه‌کنندگی و کمکِ اسپانسری سازمان اوج به حاتمی‌کیا و سریال «موسی» مطرح شد که بعد از شایعات فراوان، دریالعل مدیر گروه فیلم و سریال این سازمان هنری و رسانه‌ای اعلام کرد که: "ما همین الان به سریال «سلمان فارسی» هم کمک می‌کنیم. مثلاً بخشی از دکورمان را در اختیارشان قرار دادیم و باز هم کمک بخواهند دریغ نخواهیم کرد. سریال "حضرت موسی(ع)" هم حتماً همین‌طور است و هرجا کمک بخواهند به شرطی که بخواهند در خدمتشان خواهیم بود. حتی پیشنهاد می‌دهیم این کمک‌ها را می‌توانیم انجام دهیم و به نوعی از پسِ این مشکلات برآییم."
چندی پیش اعلام شد که حاتمی‌کیا هنوز در حال بازنویسی فیلمنامه است. اما یوسف حاتمی‌کیا که برای اکران و نشست خبری اولین فیلم خودش با نام «شب طلایی» به جشنواره فیلم فجر آمده بود درباره آخرین وضعیت این سریال تلویزیونی به خبرنگار تسنیم گفت که تا جایی که من می‌دانم این پروژه در حال پیش‌تولید است.
البته او در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه قرار است ابراهیم حاتمی‌کیا به سراغِ پروژه‌ای درباره حاج قاسم سلیمانی هم برود گفت که "من بی‌خبرم."
پیگیری‌ها نشان می‌دهد قرار است بعد از پژوهش و تحقیق و آماده شدن شرایط کار، بهار ۱۴۰۱ این سریال عظیم جلوی دوربین برود. پروژه‌ای که یکی از آثار فاخر و مهم تلویزیون به شمار می‌آید که براساس قصص قرآنی نگارش شده و همزمان کارگاه‌های پیش تولید (صحنه و لباس) مشغول آماده‌سازی برای تولید سریال‌اند.
ابراهیم حاتمی‌کیا که تهیه‌کنندگی فیلم «شب طلایی» را برعهده داشت نتوانست به خانه جشنواره فیلم فجر بیاید و در تماس تلفنی که از نشست خبری فیلم شب طلایی با او برقرار شد به خبرنگاران گفت که به کرونا مبتلا شده و دلیلِ غیبتش هم همین بوده است. تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته