واکنش زیباری به کنار گذاشتن موقتش از رقابت‌ انتخابات ریاست‌جمهوری عراق


هوشیار زیباری در اولین واکنش به حکم دادگاه فدرال عراق درباره متوقف کردن فرایند نامزدی‌اش در پست ریاست‌جمهوری گفت که به حکم دادگاه احترام می‌گذارد.

واکنش زیباری به کنار گذاشتن موقتش از رقابت‌ انتخابات ریاست‌جمهوری عراق

به گزارش شفاف، هوشیار زیباری، عضو حزب دموکرات کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به حکم دادگاه مبنی بر توقف موقت نامزدی‌مان تا زمان تعیین تکلیف شکایت مطرح شده از سوی برخی که به قدرت چسبیده‌اند، احترام می‌گذاریم.

او اضافه کرد: اطمینان داریم دستگاه قضا آنچه را مورد تاکید قرار می‌دهد که قبلا موسسات کشور تاکید کردند مبنی بر اینکه ما شایستگی و شروط نامزدی را داریم. آنچه شایع می‌شود آها و ناله برای چسبیدن بیشتر به قدرت است.

پیشتر دادگاه فدرال عراق امروز یکشنبه طی حکمی نامزدی «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی برای ریاست جمهوری عراق را به حالت تعلیق درآورد.

شورای عالی قضایی عراق هم روز جمعه حکم احضار هوشیار زیباری را صادر کرد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر نیز در توئیتی گفته بود اگر نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری، بلکه هر نامزدی، شروط این منصب را دارا نیست، از نمایندگان اصلاح طلب می‌خواهم به او رای ندهند.

صدر افزود: ما داعیان اصلاحات هستیم نه داعیان قدرت و حکومت.

این در حالی است که حزب دموکرات کردستان عراق امروز مجددا پایبندی خود به نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر