آبشارهای خیره کننده شمال، جایی برای گردشگران ماجراجو


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آبشارهای خیره کننده شمال، جایی برای گردشگران ماجراجو

برای علاقمندان به طبیعت، شمال ایران بهشت روی زمین است. مناطق بسیار بکر و زیبای طبیعی در خطه شمال ایران سبب شده است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر ایران و حتی خاورمیانه برای مشاهده‌ زیبایی‌های این منطقه راهی این مناطق شوند.

به دلیل حجم بالای گردشگران به ویژه در تعطیلات اجاره ویلا در شمال یک مسئله کاملا چالش برانگیز است که باعث نگرانی بسیاری از مسافران می‌شود. به ویژه اگر به مناطق شناخته شده و دارای مناظر طبیعی مشهور مثل آبشارهای شمال ایران سفر کنید.

آبشار آب پری شمال

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مازندران آبشار آب‌پری است. این آبشار زیبا و مشهور در نزدیکی دو منطقه نور و رویان واقع شده است، در منطقه آب‌پری طبیعت بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است.

خود آبشار در کنار جاده قرار گرفته است و از جمع شدن تعداد زیادی سنگ در شیب تند دامنه کوه در اثر رانش زمین ایجاد شده است و آب از لابلای این سنگ ها پایین می‌ریزد. این منطقه آب‌و‌هوای کوهستانی و خنکی دارد و بیشترین پوشش گیاهی منطقه مربوط به درختان کاج است که در ارتفاعات دیده می‌شود. جاده‌ای که در مسیر آب پری واقع شده است بسیار زیبا است و از میان کوهستان و پوشش جنگلی انبوه عبور می‌کند و می‌توان به راحتی برای گذراندن ساعتی در طبیعت در حاشیه درختان اطراق کرد.

شما می‌توانید برای دیدن آبشار آب‌پری و اقامت در منطقه، با اجاره ویلا در رویان یا نور دسترسی خوبی به آبشار داشته باشید.

آبشارهای اطراف انزلی

بندر انزلی یکی از شهرهای بسیار زیبای شمالی در استان گیلان است که مناظر طبیعی و بکر بسیاری در اطراف این اشهر قرار دارند. شما می توانید برای بازدید از همه این آبشارهای زیبا در یک تعطیلات خاطره انگیز با اجاره ویلا در انزلی محل اقامت مناسب و با امکانات عالی در اختیار داشته باشید و با خیال آسوده از زیبایی‌های منطقه در طول روز بازدید کنید.

آبشارهای خیره کننده شمال، جایی برای گردشگران ماجراجو

چشمه های بسیار زیاد و چشمه های آب گرم، آبشارهای زلال و متعدد در منطقه انزلی در شهرهای ماسوله، بندرانزلی، لاهیجان و... قرار گرفته اند. از جمله این آبشارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبشار ویسدار

این آبشار در شهرستان رضوانشهر قرار گرفته است. آبشار ویسدار در پره سر از جمله زیبایی‌های شگفت‌انگیز این منطقه محسوب می شود که علاقه زیادی به طبیعت دارید نباید دیدن آن را از دست بدهید.

آبشار لارچشمه

لارچشمه در شهرستان فومن و قبل از ماسوله واقع شده است. در این منطقه علاوه بر آبشار، چشمه لارچشمه نیز در این منطقه از جمله جاذبه‌های گردشگری است. ارتفاع لارچشمه حدود 6 متر است و دارای یک حوضچه آب کوچک است.

آبشار باباولی

این آبشار در منطقه‌ای به همین نام در سه کیلومتری دیلمان واقع شده است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران است.

آبشار لونک

این آبشار بسیار زیبا در منطقه‌ای جنگلی در جاده کوهستانی لاهیجان به دیلمان قرار گرفته است. از نظر موقعیت مکانی آبشار لونک بعد از شهر سیاهکل در جاده سیاهکل به دیلمان قرار گرفته است. این آبشار را با نام آبشار دوقلو نیز می‌شناسند.

آبشار لاتون

این آبشار از جمله زیبایی منطقه آسیوشوان است که برای رسیدن به آن باید حتما از راهنمایی بومیان منطقه استفاده کنید. آبشار در روستای کوته کومه واقع شده است. ضمن این که برای رسیدن به آبشار باید مقداری کوهپیمایی هم انجام دهید، اما طبیعت زیبا و بکر منطقه ارزش سختی‌های راه را دارد.

آبشارهای حوالی چالوس

بدون شک بخش مهمی از زیبایی‌های شمال به چالوس تعلق دارد. شهرستان چالوس دارای طبیعتی بکر و دست نخورده با پوشش جنگلی و آب‌وهوای کوهستانی است. در این منطقه نیز آبشارهای متعددی وجود دارد که از جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. امکان اجاره ویلا چالوس لب دریا به شما این امکان را می‌دهد که اقامتی دلچسب و فراموش نشدنی در سفر به این منطقه را تجربه کنید.

آبشارهای خیره کننده شمال، جایی برای گردشگران ماجراجو

آبشار هریجان

این آبشار در گردنه هزارچم واقع شده است و یکی از زیباترین جاذبه‌های جاده مشهور تهران‌-چالوس است. این آبشار بیش از 9 متر ارتفاع دارد و همجواری با درختان سرسبز و بلند منظره شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است.

آبشار آکاپل

این آبشار در همجواری رودخانه سردآب رود و جنگل کوهستانی در سردچال کلاردشت واقع شده است. مناظر طبیعی و فوق العاده زیبای این منطقه، هیجان دیدن این آبشار را چندین برابر می‌کند.

آبشار سواسره

این آبشار بسیار زیبا با 100 متر ارتفاع، در منطقه بلده واقع شده است. آبشار سواسره یکی از آبشارهای پرآب شمال است. درختان انبوه، مناطق جنگلی و چشم اندازهای کوهستانی از زیبایی های این منطقه محسوب می‌شوند.

برای این که بتوانید از همه دیدنی های چالوس زیبا بهره‌مند شوید می توانید در این منطقه اقامت کنید. از زیبایی‌های چالوس این است که منطقه‌ای کوهستانی و دریایی است. به این ترتیب تنها در فاصله چند ساعت می‌توانید از جنگل های کوهستانی و آب‌وهوای خنک و ییلاقی به سواحل خزر بروید و تنی به آب بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی