کارشناس عطر و ادکلن های ارشاکو از قیمت عطر چه می گوید؟


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها عطر و ادکن های مردانه و زنانه اورجینال و اصل یک کالای لاکچری قلمداد می شود.

در این مطلب که در مورد قیمت عطر و ادکلن های مردانه و زنانه نوشته شده است اول به این موضوع می پردازیم که آیا می توان از روی قیمت عطر و یا گران بودن یک عطر یا ادکلن اورجینال بودن آن را تایید کرد یا خیر؟!

تصور بر این است که در تمام دنیا معمولا عطر و ادکلن های اصل و اورجینال گران هستند و برای خود من هم سوال های زیر پیش آمده است.

چرا یک عطر یا ادکلن مردانه اصل و یا برند قیمت زیادی دارد؟ قیمت معقول یک ادکلن اصل چقدر باید باشد البته با توجه به مواد اولیه و دیگر موارد تولید یک ادکلن خوب.

کارشناس عطر و ادکلن های ارشاکو از قیمت عطر چه می گوید؟

آیا عطر و ادکلن های زنانه و مردانه درکل کالاهای گرانی هستند یا خیر؟

تصور بیشتر مردم این است که اصولا عطر و ادکلن های اورجینال گران هستند و اگر بیشتر پول بدهند پس قطعا کالای بهتری در اختیار خواهند داشت.

ما در این مورد نظر کارشناس عطر و ادکلن زنانه و مردانه فروشگاه اینترنتی ارشاکو را جویا شدیم و پرسیدیم که آیا ادکلن کالای گرانی است یا خیر و چه مواردی روی قیمت عطر تاثیر گذار است؟

در قدم اول برای روشن شدن قیمت و ارزش عطر نیاز به بررسی مواد اولیه ای است که عطر از آن ساخته شده است.
اگر مواد اولیه عطر را برای مثل زعفران در نظر بگیریم یا گل محمدی جواب سوال مشخص می شود؛ در مواردی مقدار مصرف هم مهم است که در ادامه به آن با ذکر مثال خواهیم پرداخت.

تقریبا تمام شرکت های تولید کننده برندهای معتبر و روز دنیا که تولید کننده عطر و ادکلن های زنانه و مردانه اورجینال هستند از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه و بهترین اسانس ها که برای ساخت عطر و ادکلن به کار می رود استفاده می کنند.

عطرهایی وجود دارند از برندهای معروف دنیا که با استفاده از برخی مواد اولیه ی نادر و کمیاب ساخته می شوند که نقش به سزایی در افزایش قیمت و شهرت عطرها ایفا می نمایند.

قیمت این عطرها به قدری بالاست که همگان قدرت خرید آن ها را نخواهند داشت.

در بازارهای تجاری، عطرهای گران قیمت در واحد اونس (معادل 25 میل) به فروش می رسند؛ به همین علت قیمت آن ها نیز بر حسب اونس تعیین می شود مثلا برند آنیک گوتال.

مثال یک عطر با قیمت بالا:

عطر گران قیمت مردانه از برند ژان پَتو، جـووی که خیلی از دوستداران عطر شناخت خوبی از بوی این عطر دارند به قیمت 800 دلار برای هر اونس از عطر خالص قیمت گذاری شده است.

عطر مردانه جووی در سال 1929 توسط عطرسازی فرانسوی که در دربار فرانسه بود طراحی شد و به سرعت زیاد یکی از بهترین و جذابترین عطرها از میان تعداد زیاد عطر و ادکلن شد و این عطر دوست داشتنی توانست از دیگر عطر و ادکلن های معروف در فروش پیشی بگیرد.

ادکلن جووی با توجه وهدف آرامش روحیه مردم در زمان رکود بزرگ طراحی شد و به فروشگاه های عطر و ادکلن آمد.

برای ساخت هر اونس از این ادکلن در حدود 10000 گل یاس وهمچنین بیش از 300 گل رز مورد نیاز است وهمین مورد باعث قیمت بالای این ادکلن شده است.

پس در این مورد بجز قیمت اولیه مواد مصرفی حجم، بسیار تاثیرگذار بوده است وهمچنین بطری این عطر بسیار شکیل و با شکوه است و در قیمت نهایی آن بی تاثیر نیست و با داشتن یک ربان طلایی به دور در آن زیبا تر هم شده است.

نکته دوم برای مشخص شدن قیمت عطر و ادکلن که خیلی اهمیت دارد تکنولوژی به کار رفته برای ساخت یک محصول است که باید گفت ساخت عطر و ادکلن های اورجینال تکنولوژی پیچیده ای ندارد اما شرکت های تولید کننده عطر و ادکلن های زنانه و مردانه برند، از بهترین ها و بروزترین تکنولوژی و دستگاه ها برای ساخت عطر و ادکلن استفاده می کنند.

و در آخر بجز کیفیت عطر، شیشه و بسته بندی عطر بسیار مهم است که حتی گاهی بعضی از خریداران ادکلن ها دوست دارند شیشه عطر و بسته بندی آن را بعد از تمام شدن عطر و ادکلن به عنوان دکور برای خود نگه دارند و این نشان دهنده این است که چه قدر نوع بسته بندی عطر و ادکلن از اهمیت برخوردار است.

مثال دیگر برای قیمت یک ادکلن را می توان از برند زرجف (xerjoof) آورد.

مکان این برند تولید کننده عطر در شهر تورین کشور ایتالیا و همچنین در شهر گرس فرانسه است.

عطرهای تولیدی این شرکت جزو پرفروش ‌ترین‌ها در کشورهای اروپا و همچنین خاورمیانه هستند.

زرجوف یا همان زرجاف یک تولید کننده عطر است که به روح عطر لاکچری وفادار است و بطری محصولات خود را اکثرا از سنگ کوارتز با اشکال هنرمندانه طراحی و تولید می‌کند که بیشتر به آثارهنری شباهت دارند.

سوال دوم این است که آیا عطر و ادکلن در ایران گران است یا خیر ؟

برای درک بهترارزش قیمت عطر و ادکلنی یک مثل می زنیم .

قیمت عطر مردانه ورساچه پورهم ادوتویلت Versace Pour Homme EDT for men در یک فروشگاه اینترنتی خارجی قیمت 66 دلار و در سایت خود ورساچه 83 یوره قیمت داره (عکس در زیر)

کارشناس عطر و ادکلن های ارشاکو از قیمت عطر چه می گوید؟

قیمت عطر مردانه ورساچه پور هم در فروشگاه اینترنتی ارشاکو در همین حدود و کمتر هست که منطقی می باشد (به دلیل سود کمتر خرده فروشی در ایران)

https://ershaco.com/7-عطر-مردانه

اما نکته قابل توجه این هست که یک تیشرت یا یک شلوار جین از این برند 6 تا 8 برابر عطر قیمت دارد.

چون متاسفانه به دلیل بالا بودن قیمت دلار قیمت عطر و ادکلن در ایران گران تمام می شود در صورتی که قیمت ادکلن با 66 دلار در خارج از کشور قیمت معمولی و پایین محسوب می شود؛ پس با این تفاسیر به این نتیجه می رسیم که قیمت عطر و ادکلن در ایران گران است.

برای روشن تر شدن این موضوع قیمت یکی از معروفترین ادکلن های دنیا را بررسی می کنیم:

کارشناس عطر و ادکلن های ارشاکو از قیمت عطر چه می گوید؟

قیمت کرید اونتوس مردانه 100 میل، در فری شاپ دبی 1.190 درهم است (که البته در تاریخ درج این مطلب) اگه درهم رو 7500 تومان با توجه به قیمت روز درج مطلب حساب کنیم قیمت این ادکلن بیش از 892000 تومان در امارات می باشد.

همچنین در یک سایت فروش آنلاین عطر و ادکلن در امریکا قیمت کرید اونتوس 100 میل، 335 دلار ناقابل که اگر قیمت دلار رو 28000تومان محاسبه کنیم (با توجه قیمت روز دلار در روز نگارش این مطب) قیمت ادکلن حدودا معادل 9380000 تومان است.

پس مشاهده می فرمایید که به دلیل قیمت بالای دلار قیمت عطر و ادکلن اورجینال زنانه و مردانه در ایران گران است .

در سایت رسمی کمپانی کرید قیمت این ادکلن 435 دلار است که با محاسبه دلار 28000 تومانی قیمت ادکلن حدودا 12180000 تومان می شود.

5-عطر-ادکلن-پرفیوم/https://ershaco.com

البته باید این نکته را یادآوری کنم که روزی که این مقاله نوشته شده قیمت دلار 28000 تومن بوده است.

یکی دیگر از مطالبی که باعث شده قیمت عطر و ادکلن در ایران گران باشد وجود تحریم ها و عدم اجازه صادرات عطر و ادکلن مردانه و زنانه اورجینال به ایران است.

چون عطرها و ادکلن ها در حال حاضر با سه روش وارد ایران میشود: مسافری، قاچاق، قانونی

مسافری که از اسمش مشخص است و توسط مسافران بوسیله ی هواپیما یا کشتی وارد ایران می شود.

البته با این روش تعداد کمی عطر وارد ایران می شود زیرا:

1- قیمت تکی عطر و ادکلن در فروشگاه های خارج از کشور گران است و تفاوت زیادی با قیمت تجاری دارد.

2- هر مسافر مقدار کمی عطر می تواند وارد کند.

3- مسافرین کمی حاضر به این کار هستند

4- هزینه انتقال بالاست و برای خریدار به صرفه نیست.

در انتها به یک جمع بندی در مورد قیمت های عطر و ادکلن می پردازیم:

یکی از سوالات این بود که چرا قیمت یک ادکلن خوب و اصل گران است که در پاسخ مشخص شد که در بعضی از برند ها با توجه به مواد اولیه ممکن است قیمت یک ادکلن بالا باشد .

سوال دیگر این بود که آیا کلا عطر و ادکلن ها کالای گران قیمتی هستند یا خیر.
در پاسخ به این سوال باید بگوییم بعضی از برندهای معروف دنیا هستند که بسیار گران هستند ولی در کل در خارج از کشور قیمت عطر و ادکلن زنانه و مردانه خیلی گران نیست و معمولی محسوب می شود و در مقایسه با محصولات دیگر قیمت زیادی ندارند.

و سوال سوم در مورد قیمت ادکلن این بود که آیا عطر و ادکلن در ایران گران هست یا خیر.

باید گفت عطر و ادکلن های اورجینال که عمدتا فرانسوی هستند کالای گرانی نیستند .

همان طور که در بالا مثال زده شد یک عطرعموما قیمتی کمتر از پیراهن و شلوار دارد و با توجه به اختلاف قیمت دلار قیمت عطر به این شکل می باشد و عموما ادکلن های اماراتی به دلیل کیفیت کمتر و عدم افزایش قیمت برای نام و برند محصول قیمت های کمتری دارند.

و در آخر باید خاطر نشان شد که به راحتی می شود قیمت یک عطر را از قیمت دلاری آن حساب کرد و یک راهنمای خوب برای تشخیص قیمت واقعی آن محصول است.

در همین راستا فروشگاه اینترنتی ارشاکو https://ershaco.com با دراختیار داشتن کارشناس های عطر ادکلن و سابقه درخشان در این مورد تلاش دارد که عطر و ادکلن های اورجینال را با قیمت مناسب بعد از کارشناسی دقیق در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر