عملیات اجرایی گازرسانی به روستای فرسمانه تفرش آغاز شد


عملیات اجرایی گازرسانی به روستای فرسمانه تفرش آغاز شد

استاندار مرکزی گفت: دلیل نمی شود به جهت مشکلات و معضلات، ارائه خدمت به مردم با کم کاری و سهل انگاری همراه شود.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۱۷ بهمن ماه در جریان سفر به شهرستان تفرش به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و آغاز عملیات اجرایی پروژه گاز رسانی به روستای فرسمانه، اظهار کرد: ۳۰ سال پیش به روستای فرسمانه سفری داشتم و در همان زمان، محرومیت این منطقه در ذهن من ماند، کمبودهای موجود در روستا حتما باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه همه می دانیم دولت سیزدهم در چه وضعیتی اقتصاد کشور را تحویل گرفت، گفت: دولت در وضعیت نامناسب رشد اقتصادی، نرخ پایین بهره وری، تورم بسیار بالا، بدهی های هنگفت کار خود را آغاز کرد، به طوری که ماهانه، ۱۰ هزار میلیارد تومان چک های صادر شده توسط دولت قبل تا سال ۱۴۰۳ باید پرداخت شود.

مخلص الائمه تصریح کرد: بالغ بر ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اتمام آنها نیازمند بودجه ۳۰ ساله کشور است و در کنار آن مشکلات عدیده دیگری نیز وجود دارد، اما با این مشکلات و معضلات دلیل نمی شود که برای ارائه خدمت به مردم کم کاری و سهل انگاری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا با همگرایی موجود در استان بین نمایندگان و دستگاه های اجرایی می توان در مسیر پیشرفت و آبادانی استان به ویژه مناطق محروم حرکت کرد، گفت: ستاد هماهنگی و راهبری طرح های محرومیت زدایی با حضور نیروهای جوان و با تجربه در استان تشکیل شده است تا از پراکنده کاری اجتناب شود.

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات موجود در بحث اینترنت، خدمات فاوا، گاز و ... در روستای فرسمانه تفرش، گفت: تقریبا در هیچ جای جهان شبکه گاز رسانی به مانند ایران نیست و در واقع جمهوری اسلامی است که تلاش دارد گاز به تمامی نقاط کشور برسد به طوری که امروز ۹۸ درصد روستاها و شهرهای استان از گاز برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد منابع مالی مورد نیاز برای گازرسانی به منطقه تامین شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه تقریبا نیمی از دهه پنجم انقلاب را در حال سپری کردن هستیم، در حالی که نیمی از انقلاب های جهان دهه سوم خود را هم طی نکردند و دچار فروپاشی شدند، گفت: هنوز با آرمان های انقلاب فاصله داریم، اما موفق شدیم در مقابل فشارها نظام استکبار جهانی ایستادگی کنیم و در جنگ های مختلف از جمله جنگ اقتصادی تمام عیار پایداری داشتیم و عمر طولانی جمهوری اسلامی پس از یک دوره طولانی نظام پادشاهی، قابل توجه است و این امر حاصل همراهی مردم است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۵۳ طرح در استان بهره برداری و کلنگ زنی می شود و حتما به زودی با جمعی از مدیران اجرایی استان برای بررسی و رفع مشکلات منطقه سفر خواهیم داشت، چراکه راهبرد پشت میز نشینی به راهبرد حضور در بین مردم در دولت سیزدهم تغییر کرده است و قطعا با این حضور در میدان و مواجهه چهره به چهره با مردم می توان نیازها را اولویت بندی کرد.

در این آیین نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روستای فرسمانه و وایمند، بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز گاز ندارند، آب شرب و کشاورزی و راه روستاها دچار مشکل است و امیدواریم به زودی گازرسانی انجام و با توجه به بودجه اختصاص یافته جاده نیز آسفالت شود.

بیاتی گفت: هیچ روستایی به اندازه روستای وایمند در استان مرکزی محروم نیست، باید جاده دسترسی به روستا با کار جهادی آسفالت شود، همچنین مشکل اب و گاز دارند و امیداست در دولت سیزدهم با کمک نیروهای جهادی و سپاه جاده ساماندهی شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در این آیین گفت: با تلاش مجموعه شرکت، گازرسانی به ۳۵ شهر استان انجام شده و تمامی خانوارهای شهری بهره مند هستند، همچنین گازرسانی به بیش از ۱۰۱۱ روستا در استان نیز انجام گرفته است و بیش از ۹۸ درصد خانوارهای روستایی نیز تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند.

محمدرضا سمیعی تصریح کرد: ۹۹.۸ درصد کل خانوارهای روستایی و شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند و از این حیث جزو استان های پیشرو هستیم، همچنین ۱۰۰ درصد صنایع، شهرک های صنعتی و نواحی و محورهای صنعتی دارای گاز هستند و بیش از ۷۵ درصد انرژی مصرفی در استان به گاز اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تفرش، شهر گازرسانی شده و ۹۶ درصد خانوارهای روستایی نیز دارای گاز هستند، افزود: به دلیل صعب العبور بودن این منطقه از استان مرکزی، متاسفانه پوشش گازرسانی به روستاهای تفرش ۱۰۰ درصد نشده است.

سمیعی اضافه کرد: برای گازرسانی به روستای فرسمانه نیاز است که ۷ کیلومتر شبکه گازرسانی با ۷۰ انشعاب با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان است، همچنین بعد از گازرسانی به فرسمانه روستای وایمند نیز گازرسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تفرش نیز در این آیین با اشاره به اینکه روستای فرسمانه جزو روستاهای کم برخوردار شهرستان به شمار می رود، گفت: این روستا جاده مناسبی ندارد. تا پیش از این گاز به روستا نرسیده بود و مشکل اب شرب و توزیع اب کشاورزی دارند.

عبدالرضا حاج علی بیگی با اشاره به اینکه چهار ماه پیش با حضور در روستا، وعده حل مشکلات داده شد، افزود: خرسندم که امروز تمام وعده های داده شده محقق شد، مخزن در روستا نصب و لوله کشی آغاز شد، جهاد کشاورزی نیز لوله های انتقال آب کشاورزی را تامین کرد و با اختصاص ۶ میلیارد تومان مشکلات موجود در بحث جاده روستا در حال رفع است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به روستا فرسمانه-وایمند نیز امروز کلید می خورد.

حاج علی بیگی با بیان اینکه بیشترین مراودات این روستا به شهرستان ساوه است، افزود: برای اولین بار است که این حجم پروژه در یک روستا اجرایی می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور