تحلیف نخستین دوره میانجیگران در استان مرکزی برگزار شد


امروز همزمان با سراسر کشور در دادگستری استان مرکزی با حضور 19 نفر از میانجیگران، آیین تحلیف نخستین دوره میانجیگری کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.امروز همزمان با سراسر کشور در دادگستری استان مرکزی با حضور 19 نفر از میانجیگران، آیین تحلیف نخستین دوره میانجیگری کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سید عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه ۱۷ بهمن در این آیین اظهار کرد: این اقدام ارزشمند، در پنجمین دهه از عمر با برکت نظام اسلامی جای تبریک و تشکر ویژه دارد.

وی افزود: بیش از ۸۰ بار در کلام حق درخصوص صلح و مشتقات آن صحبت شده و در قانون آیین دادرسی نیز در مواد ۸۲ و ۸۴ این مهم ذکر شده و همچنین استفاده از مشارکت مردمی مورد تاکید ریاست قوه قضائیه قرار دارد در نتیجه امروز ساختاری برای میانجیگری در امور کیفری در کشور راه اندازی شده است و افرادی از امروز در جمع منادیان صلح وسازش قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: تقاضا داریم همه این افراد حفظ شئون قوه قضاییه نظام اسلامی را در صدر برنامه ها قرار داده و آداب و تشریفات ضروری در قوه قضاییه را مدنظر قرار دهند.

موسوی ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی و حقوق و اسرار مردم و محرمانگی در ورود به پرونده ها بسیار حائز اهمیت است. بهترین بستر تحقق عدالت ترمیمی شوراهای حل اختلاف و حوزه های داوری و میانجیگری هستند.

وی اضافه کرد: عدالت ترمیمی یک جنبش نوینی در حوزه جرم شناسی است که به دنبال کاهش آمار جرم است که همه افرادی که اطراف مقوله پلید جرم حضور دارند، اعم از بزه دیده، خانواده بزه دیده ، وجدان عمومی جامعه و حتی بزهکار را دخیل می کند و آماج جرم را کم کرده و در نهایت به اصلاح مجرم بینجامد.

موسوی خاطرنشان کرد: با این اقدام شوراهای حل اختلاف می تواند بستر تحقق عدالت ترمیمی با ساختارهایی که در اختیار دارد را ایجاد کند، استان مرکزی نیز آمادگی خود را در این رابطه با ۱۹ نفر از میانجیگران اعلام می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...