راه‌آهن خراسان: بلیت قطار برای واکسن گریزها صادر نمی‌شود


راه‌آهن خراسان: بلیت قطار برای واکسن گریزها صادر نمی‌شود

مشهد - ایرنا - مدیر روابط عمومی راه‌آهن خراسان اعلام کرد: با توجه به اتصال سامانه‌های فروش بلیت قطار به سامانه امید (سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا) از این پس صدور بلیت با کد ملی افرادی که علیه ویروس کرونا دو دز واکسن دریافت نکرده‌اند، انجام نخواهد شد.

«جواد معراجی‌فر» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بزودی پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافربری برای بازه زمانی اسفند ماه از مشهد به ۲۶ شهر و مرکز استان آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ساعت ۷ صبح روز (چهارشنبه) ۲۰ بهمن ماه برای تمام مسیرها به غیر از مسیر تهران- مشهد، تهران- طبس و تهران- خواف و بالعکس از طریق اینترنتی و مراکز مجاز فروش بلیت قطار به صورت حضوری در سراسر کشور آغاز می‌شود.

پیش فروش بلیت مسیرهای تهران-مشهد، تهران- طبس، تهران- خواف و بالعکس نیز ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه صورت خواهد گرفت.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شده‌اند.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

حدود ۶۵ درصد جمعیت واجد شرایط ۲ دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارایه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
اکنون حدود ۸۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به شش میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۳۷ نفر رسیده است.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ تن رسید.
تاکنون شش میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۹۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و ۲ هزار و ۲۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند و تاکنون ۴۵ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
۶۱ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۱۲ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۳۹ دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۴۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۴ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۶۹۶ دُز رسیده است.
هم‌اکنون ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...