برخورد پلیس با مردم باید منصفانه و اسلامی باشد


برخورد پلیس با مردم باید منصفانه و اسلامی باشد

زنجان - ایرنا- رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، با تاکید بر اینکه، به همت سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، بستر ارتقاء معنوی پلیس فراهم شده است، گفت: برخورد پلیس با مردم باید منصفانه و بر اساس برخورد اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا ادیانی روز یکشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه رییس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان زنجان، در جمع خبرنگاران، تحقق پلیس انقلابی را منوط به وجود و تربیت کادر انتظامی با ترازهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم به سبک اسلامی یکی از وظایف سازمان عقیدتی سیاسی است.

وی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی، از مولفه‌های تربیت پلیس انقلابی است که به تعبیر رهبری، از الهامات الهی بر دل و فکر امام خمینی (ره) بوده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، در ادامه با اشاره به نقش اساسی سازمان عقیدتی سیاسی در تربیت نیروهای انتظامی از بدو ورود متقاضیان خدمت در نیروهای مسلح و به خصوص انتظامی تاکید کرد: این سازمان، نقش مهمی در طراحی مولفه های گزینش، نظارت بر گزینش، گزینش پلیس با تراز انقلابی، تعلیم و تربیت نیروهای جذب شده در دانشگاه علوم انتظامی امین و مراکز آموزش های انتظامی دارد.

حجت‌الاسلام ادیانی، سازمان عقیدتی سیاسی را عضو هیئت امنای دانشگاه علوم انتظامی عنوان کرد و گفت: بخشی از مجموعه دانش هایی که یک پلیس باید بیاموزد مربوط به حوزه فکر و اندیشه اسلامی است که همه دانشجویان در دانشگاه علوم انتظامی امین، دوره طرح ولایت و آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی را می گذرانند.

وی با بیان اینکه سازمان در اسلامی کردن محیط، فضا و محتوای آموزش های دانشگاه علوم انتظامی و نیز اجرای برنامه‌های معنوی نقش موثری دارد، افزود: در کنار این آموزش ها مراقبت های عملی نیز صورت می گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی ناجا، با تاکید بر اینکه هر فردی صرفا با پشت سر گذاشتن گزینش، افتخار پوشیدن لباس نظامی را پیدا نمی کند تصریح کرد: اگر فرد در طول دوره بتواند خود را به حد تراز برساند، مفتخر به دریافت سردوشی می‌شود.

پلیس حضور پرشور در انتخابات داشت

حجت‌الاسلام ادیانی، در ادامه با اشاره به اینکه پلیس علاوه بر حضور در پای صندوق های رای و تامین امنیت صندوق ها، در انتخابات ریاست جمهوری نیز نقش تعیین کننده ای داشت، گفت: کارکنان انتظامی کشور و نیز ۸۰ درصد پادگانها با حضور پرشور در پای صندوق های رای رییس جمهور منتخب را انتخاب کردند که البته انتخاب درستی هم بود.

وی از برگزاری برنامه های مختلف سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی ناجا برای کارکنان در طول دوران خدمت هم گفت و افزود: سازمان عقیدتی سیاسی بستر را برای ارتقاء معنوی پلیس فراهم کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی ناجا، برگزاری برنامه های آموزشی، تربیتی و معنوی، مسابقات قرآنی، دوره های آموزشی خانوادگی در مشهد و... از برنامه های این سازمان عنوان و تصریح کرد: سالانه ۲۰ هزار خانواده در دوره های خانوادگی مشهد حضور پیدا می کنند.

حجت‌الاسلام ادیانی، از راه اندازی یک مرکز خانوادگی برای کارکنان نیروی انتظامی در قم خبر داد و افزود: مرکز جوادالائمه اواخر خردادماه سال ۱۴۰۱ با هدف توسعه برنامه های تفریحی معنوی کارکنان ناجا راه اندازی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو