محله‌تون کجاست که بیام/ سلام رٌز


محله‌تون کجاست که بیام/ سلام رٌز

تهران-ایرنا- «هادی حجازی‌فر» کارگردان «موقعیت مهدی» درباره سخت‌گیری‌هایش به بازیگر فیلم گفت: وقتی «روح الله نمازی» غافل از اینکه میکروفنش روشن است، زیر لب گفته بود، «اگر جرات داری بیا محل ما تا بهت بگم» بعد از پایان سکانس به روح‌الله گفتم «محلتون کجاست؟می خوام بیام».

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، امروز -یکشنبه ۱۷ بهمن۱۴۰۰- روز هفتم جشنواره بود، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد به خانه جشنواره فیلم آمد و با حضور در غرفه ایرنا از فعالیت‌های خبرنگاران و عکاسان و تصویربرداران خبرگزاری جمهوری اسلامی در هفت روز گذشته تشکر کرد.

وزیر فرهنگ به همراه منتقدان و خبرنگاران سینمایی حاضر در خانه جشنواره، به تماشای فیلم موقعیت مهدی نشست و سپس با عوامل این فیلم به گفت‌وگو پرداخت. سپس به میان خبرنگاران آمد و گفت که وزارت فرهنگ از همه گونه‌های سینمایی که مربوط به مضامین والای اخلاقی و سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد، حمایت می کند.

محله‌تون کجاست که بیام/ سلام رٌز

اگر لو ندهید می‌گویم ریتم فیلم نگهبان شب تند است

رضا میر کریمی این بار با نگهبان شب به جشنواره چهلم آمد، فیلمش نخستین فیلم اکرانی هفتیمن روز بود. میرکریمی که کارگردان و تهیه‌کننده نگهبان شب است در نشست خبری با اشاره به اینکه برخی از سکانس‌های فیلم ریتم تند دارد، گفت: بر خلاف نظر برخی، اگر منتشر نکنید می‌گویم در جاهایی ریتم فیلم تند است.

وی درباره روند انتخاب بازیگران فیلم گفت: برای این کار یک سایت طراحی کردیم، همان روز اول از تعداد تقاضای ارسالی و بارگذاری در حال انفجار بود، ۱۳ هزار نفر رزومه فرستادند که بازیگران فیلم از میان آنها انتخاب شدند. ابتدا یک گروه هزار نفری انتخاب شدند، در تست بازی۵۰۰ نفر پایانی خودم حضور داشتم.

میرکریمی درباره بازی افتخاری ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد گفت: خانم آسایش واقعا بازیگر حرفه‌ای است در این فیلم افتخاری حضور پیدا کرد و امیدوارم فرصتی باشد تا در فیلم‌های بعدی با او کار کنم.

محله‌تون کجاست که بیام/ سلام رٌز

سلام رٌز

میرکریمی از سختی های انتخاب نقشی گفت که بازی اش درست از کار درنمی‌آمد، گفت که باید بازیگر را تغییر می دادم، اول صبح بود؛ گفتم به چه کسی زنگ بزنم؟ به کیومرث پوراحمد زنگ زدم، به صورت عجیبی آن ساعت بیدار بود، از او درخواست کردم بیاید، این نقش را بازی کند، دو ساعت بعد روبه‌روی دوربین برای ایفای نقش آماده بود، متن را موقع گریم تمرین کرد.

در میان همه تعارفات و تشکرهایی که میان بازیگران و عوامل فیلم رد و بدل می‌شد، محسن کیایی با اشاره به نقش کوتاه در فیلم نگهبان شب گفت: خوشحالم که نقشم آنقدر خوب شد که مجبور نشدم موقع تماشا، لای دَرز صندلی سالن پنهان شوم. در نیمه‌های نشست، کیایی که به نظر از طریق فضای مجازی با دخترش در ارتباط بود گفت: دخترم اصرار دارد اسمش را بگویم برای دوربین دست تکان داد و گفت سلام رٌز.

سینمایی «موقعیت مهدی» با سریالش فرق دارد

دیگر فیلم روز هفتم جشنواره، فیلم دفاع مقدسی موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی بود، که شرط کرده بود اگر کارگردانی فیلم به عهده اش باشد بازی در این فیلم را قبول می‌کند.

حجازی‌فر کارگردان فیلم موقعیت مهدی در نشست خبری فیلم در مورد اینکه قرار نبود این فیلم به جشنواره فجر بیاید، گفت: از اول هم مبنا بر یک نسخه سینمایی بود و بنا نداشتیم چکیده سریال را به فیلم سینمایی تبدیل کنیم، به‌زودی سریال موقعیت مهدی پخش می شود، تفاوت ها را می بینید و به صداقت گفتار امروز من پی می‌برید.

محله‌تون کجاست که بیام/ سلام رٌز

حجازی در پاسخ به سوالی مبنی این که تبلیغاتی برای فیلم نشده است، گفت: ما قرار گذاشتیم در نهایت یک پوستر و شاید یک تیزر منتشر کنیم، نه بیشتر. به خاطر قولی که به خانواده باکری داده بودیم و به خاطر اسم حمید و مهدی باکری نمی‌خواستیم خیلی شلوغش کنیم. البته ما هم تبلیغ کردیم ولی یک سری محدودیت ها برای خودمان طراحی کرده بودیم. انشاله با فیلم بعدی همه اینها را جبران می‌کنم. دو سال دیگر با فیلم جدید پروپاگاندا راه می‌اندازم.

وی با اشاره به بخشی از سکانس بازی روح الله زمانی گفت: هرچقدر تلاش کردیم یک سکانس در نمی‌آمد کار به جایی رسید که بر سر روح‌الله فریاد می‌زدم و سنگ پرتاب می‌کردم ، روح الله که از اتصال میکروفن صدا غافل بود، زیر لب می گفت «اگر جرات داری بیا محل ما تا بهت بگم»؛ بعد از پایان سکانس به روح‌الله گفتم «محلتون کجاست؟می خوام بیام».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام