خفیف شمردن مخالفان، خطای استراتژیک درباره انقلاب اسلامی است


خفیف شمردن مخالفان، خطای استراتژیک درباره انقلاب اسلامی است

تهران-ایرنا- سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر ضرورت تبیین شخصیت حضرت امام و مبانی انقلاب، اظهار داشت: بزرگی امام، همراهی یاران امام و نهضت انقلاب اسلامی بود که شکست حکومت پهلوی را رقم زد و این موضوع بر عظمت انقلاب و اثرگذاری جمهوری اسلامی می افزاید.

به گزارش ایرنا، به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین ملی یاد یار و دیار همزمان با رونمایی از کتاب «صدای انقلاب اسلامی» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه رجب، گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره امام راحل و شهدای گلگون کفن انقلاب و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: استان مرکزی و شهر خمین بزرگان و فرهیختگان متعددی تحویل جامعه ایران عزیز داده است. بزرگان زیادی از این دیار برخاستند، تربیت شدند و در سطوح مختلف به خدمت پرداختند. در سال های متمادی، امام خوبی ها و مهربانی ها، حضرت امام خمینی(ره)، که ما در شناساندن قدر و مقام این امام عزیز، شاید آنگونه که شایسته بود، عمل نکردیم، یکی از این چهره های ماندگار و اثرگذار بوده اند.

وی اضافه کرد: کشورهای دیگر دنیا در پی چهره سازی و شخصیت سازی برای نسل های جوان، در فضای فرهنگی کشور خود و دنیا، اقدامات متعدد و متنوعی انجام می دهند؛ ولی ما در ایران عزیزمان شخصیت های بزرگی داشتیم و داریم که در معرفی و تبیین شخصیتشان به درستی عمل نکردیم. جوانان و نسل های جدید این سرزمین که فرصت درک حضرت امام و شهدای انقلاب را نداشتند، امروز در فضای ذهنی خود محروم از این شخصیت ها هستند و قرابتی که می بایست بین این شخصیت ها و جوانان ما شکل بگیرد، به درستی ایجاد نشده است. به اعتقاد من این نقطه ضعفی برای فعالان حوزه فرهنگ محسوب می شود.

رمضانی با اشاره به سابقه فعالیت خود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ادامه داد: در این مدت با ابعاد مختلف تاریخ انقلاب و فرازهای شخصیت حضرت امام در ابعاد مختلف، مواجه شدم. مقام معظم رهبری هر سال در سالروز رحلت حضرت امام، فراز جدیدی از شخصیت این امام راحل را در سخنانشان آشکار می کنند. شخصیت های بزرگ و مهم دنیا، از حضرت امام، تحولی که ایشان در عصر خود شکل دادند و انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، تبلور و نقطه آغاز آن بود، به بزرگی و عظمت یاد می کنند.

وی ادامه داد: ما در تبیین شخصیت امام مرتکب خطایی استراتژیک می شویم و این خطا، خفیف شمردن مخالفان، دشمنان و سران حکومت پهلوی است؛ حکومت پهلوی اول و دوم، حکومتی مقتدر، با ارتش و سیستم سیاسی مقتدری بود و حمایت های گسترده ابرقدرت های دنیا را داشت. درست است که ما از وابستگی به عنوان نقطه تحقیرآمیز ملی یاد می کنیم، اما این وابستگی، در مقطعی مزایایی برای حکومت پهلوی داشت. با این حال عظمت شخصیت حضرت امام، انقلاب امام و یاران امام و کل نگری این شخصیت عظیم بود که این حکومت را خار و خفیف کرد و ۲۲ بهمن ۵۷، ساختار سیاسی این حکومت را شکست داد و در ادامه به تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و طی مقاطع حساس انقلاب اسلامی پرداخت.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: سران حکومت پهلوی در سخنان خود تنها چیزی که احتمال آن را غیرممکن می دانستند، سرنگونی حکومت بود؛ این موضوع، پیامی در خود دارد که ما نباید از آن غفلت کنیم. ما باید در تبیین شخصیت حضرت امام و مبانی انقلاب بسیار دقیق عمل کنیم. بزرگی امام، همراهی یاران امام و نهضت انقلاب اسلامی بود که شکست حکومت پهلوی را رقم زد و این موضوع بر عظمت انقلاب و اثرگذاری جمهوری اسلامی می افزاید.

وی در خاتمه از اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی به عنوان میزبان آیین ملی یاد یار و دیار و سایر مشارکت کنندگان تقدیر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403