رونمایی از 25 هزار برگ سند تاریخی مرتبط با انقلاب در استان همدان


رونمایی از 25 هزار برگ سند تاریخی مرتبط با انقلاب در استان همدان

مجموعه ای نفیس از25 هزار برگ سند و بیش از 8 هزار قطعه عکس با موضوع انقلاب همزمان با ایام دهه فجر، متعلق به گنجینه مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران استان همدان رونمایی شد.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اسناد و کتابخانه ملی ایران، این مجموعه نفیس در استانداری همدان به نمایش گذاشته شد.


بخش قابل توجهی از اسناد و عکس های آرشیوی این نمایشگاه مربوط به فعالیت مبارزان همدانی، روحانیون و کسبه بازار و دانشجویان علیه رژیم شاهنشاهی می شود. همچنین قیام دانش آموزان و گزارش های روزانه ساواک مبنی بر تحت تعقیب قرار دادن افراد ذی نفوذ در شهر از دیگر موضوعات اسناد و عکس های این نمایشگاه است.


میثاق گودرزی مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران استان همدان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، برجایگاه، اهمیت تحقیقی و پژوهشی اسناد تاریخی در بازگو کردن وقایع روزهای انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت:اسناد، عکس و اطلاعات قابل توجهی از وقایع و فعالیت های انقلابی مردم همدان در مرکز اسناد این استان جمع آوری شده که در اختیار محققان و پژوهشگران است.


وی یادآور شد: مرکز اسناد و کتابخانه استان همدان در ایام دهه فجر علاوه بر برگزاری نمایشگاه های سیار و مجازی، وبینارهای علمی و تخصصی نیز با حضور پژوهشگران و متخصصان نیز برگزار می کند

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی