ایران؛ محور گفتگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر اسرائیل


ایران؛ محور گفتگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر اسرائیل

اقتصادنیوز: نفتالی بنت و رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، این دومین تماس تلفنی از زمانی است که بنت به نخست وزیری رژیم صهیونیستی رسیده است هر چند که وی یک بار نیز در کاخ سفید با بایدن دیدار داشته است.

بنت در این تماس تلفنی کشته شدن سرکرده گروه داعش را به بایدن تبریک گفته و افزود که به لطف اقدام شجاعانه نیروهای آمریکایی، جهان هم اکنون مکان امن‌تری شده است.

بر اساس گزارش منابع خبری، دو طرف درباره چالش‌های منطقه‌ای از جمله موضوع ایران و برنامه هسته‌ای این کشور گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این گفت‌وگوی تلفنی مدعی شد که چالش‌های منطقه با «افرایش اقدامات خصمانه ایران و ضرورت برای اتخاذ اقداماتی برای توقف برنامه هسته‌ای» همراه بوده است.

بنت و بایدن درباره اوضاع تنش‌های کنونی میان روسیه و اوکراین نیز به رایزنی پرداختند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت قاطع از اسرائیل و کمک واشنگتن در تامین مالی سامانه گنبد آهنین قدردانی کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بنت از بایدن و همسرش دعوت کرد که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق کردند که ارتباط را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این اولین تماس میان بایدن و نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته به شمار می‌آید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز با موضع گیری مجدد علیه مذاکرات رفع تحریم از ایران در وین گفت، یک توافق هسته‌ای، ثبات در منطقه را افزایش نمی‌دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» نفتالی بنت با هشدار در این زمینه گفت، در صورت بازگشت ایران و قدرت‌های جهانی به برجام، منطقه بهای سنگین و نامتناسبی را پرداخت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر