ارسال تجهیزات نظامی آمریکا برای کمک به امارات


ارسال تجهیزات نظامی آمریکا برای کمک به امارات

اقتصادنیوز: در پی حملات موشکی ت یمن به امارات، یک ژنرال آمریکایی به این کشور عربی در خلیج فارس سفر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ژنرال تفنگداران دریایی آمریکا، فرانک مک‌کنزی که به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی بر نیروهای تروریستی این کشور در منطقه خاورمیانه نظارت می‌کند، مدعی شد که در سفر اخیر خود به امارات متحده عربی در تلاش است تا بر تعهدات آمریکا در مورد دفاع از این کشور عربی در خلیج فارس تأکید کند.

مک‌کنزی کمی قبل از فرود در ابوظبی به خبرنگاران گفت: «من فکر می کنم این زمان بسیار نگران کننده ای برای امارات است. آنها به دنبال حمایت هستند. ما اینجا هستیم تا به آنها کمک کنیم و از آنها حمایت کنیم.»

به گزارش رویترز، سفر مک‌کنزی پس از آن صورت گرفت که در طی هفته جاری وزارت دفاع آمریکا با انتشار یک بیانیه‌ از فروش تسلیحات جدید به کشورهای عربستان، امارات و اردن خبر داده بود.

قرارداد فروش به امارات شامل تجهیزات نظامی، از جمله قطعات نگهداری ویژه تجهیزات نظامی و رادارهای ردیابی است.

پنتاگون با اعلام این خبر مدعی شد حمایت از سیستم‌های ضدهوایی موجود در کشورهای هم پیمان آمریکا، توانایی این کشورها برای رفع تهدیدها و آمادگی برای مواجهه با شرایط بحرانی دفاع ضد هوایی را افزایش خواهد داد.

در اوایل ماه جاری، پنتاگون از استقرار جت‌های جنگنده پیشرفته F-22 و یک ناوشکن موشک هدایت شونده به نام USS Cole در منطقه خبر داده بود.

مک کنزی گفت که جت‌های جنگنده F-22 «مجهز به یکی از بهترین رادارهای رو به پایین در جهان» هستند که امارات را قادر به شناسایی اهدافی از جمله موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد