عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: بصیرت مهمترین شاخصه شهدای مدافع حرم است


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: بصیرت مهمترین شاخصه شهدای مدافع حرم است

تهران- ایرنا- نماینده مردم کاشمر در مجلس‌شورای‌اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی گفت: بصیرت، مهمترین شاخصه شهدای مدافع حرم است و این شهدا به هنگام، وارد میدان شده و توطئه استکبار جهانی در حمایت از گروه‌های تروریستی را خنثی کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد نیک‌بین شامگاه یکشنبه در یادواره شهید مدافع حرم مهدی ثامنی راد که در مسجد حضرت خدیجه(س) ورامین برگزار شد اظهار داشت: شکوه و عظمت اسلام با اهداء خون گره خورده و هر که در این مسیر خود را با قیام عاشورای امام حسین(ع) پیوند زند، همانند شهدای کربلا ماندگار می‌شود.
وی افزود: یادواره شهدا بهانه‌ای است برای زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام و این یادآوری‌ها باید مستمر و هر بار باشکوه‌تر از قبل برگزار شود تا یاد وخاطره شهیدان هیچگاه از ذهن‌ها پاک نشود.
نماینده شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد از شهدای مدافع حرم به عنوان ماندگارترین شهدای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: ویژگی بارز و شاخص شهدای مدافع حرم این است که زرق و برق دنیا از چشمانشان افتاد و بصیرت و تشخیص به هنگام شهیدانی همچون شهید ثامنی‌راد آنان را به منزلگاه ابدی هدایت کرد.
حجت ااسلام نیک‌بین اظهار داشت: تشخیص درست شهدای مدافع حرم باعث شد در حالی که آنان می‌توانستند از لذت‌های دنیوی استفاده کنند، مقصد خود را کشور سوریه انتخاب کرده و به مقابله با دشمنان اسلام بپردازند تا گزندی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نشود.
وی تصریح کرد: یکی از علل ماندگاری امام راحل این است که ایشان در زمان مبارزه با رژیم پهلوی، هیچ‌گاه از تکلیف و تشخیص خود کوتاه نیامد و قطعا هر شخصیتی همچون امام راحل بر سرآرمان‌های خود ایستادگی کند جاودان و نام و خاطرش همواره در تاریخ ماندگار می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای‌اسلامی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم، ولایت‌مداران محض بودند و با تبعیت از ولی فقیه، از اسلام حراست و نام خود را در تاریخ ماندگار کردند.
شهید ثامنی راد متولد ۲۲ بهمن سال ۶۱ و ساکن شهرستان ورامین بود. وی از شهدای ایرانی مدافع حرم است که در ۲۲ بهمن سال ۹۴ در منطقه تل هور سوریه به شهادت رسید و سه سال جاویدالاثر بود.
پیکر شهید ثامنی پس از سه سال و با آزمایشات دی‌ان‌ای شناسایی و به میهن اسلامی بازگشت.
از شهید ثامنی یک دختر به یادگار مانده که در هنگام شهادت ۹ ماه بیشتر نداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)