2 محور روستایی در استان اصفهان مسدود است


2 محور روستایی در استان اصفهان مسدود است

اصفهان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از مسدود بودن 2 راه روستایی در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: تلاش برای بازگشایی این راه‌ها ادامه دارد.

فرزاد دادخواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه محورهای این استان بجز محور روستایی گردنه "کلوسه" و محور روستایی "کمران" شهرستان فریدونشهر، باز است.

وی ادامه داد: این ۲ محور هم اکنون با ۲ دستگاه بلدوزر در حال بازگشایی است و تا یکی ۲ روز آینده بازگشایی می شود.
دادخواه با بیان اینکه بارش برف اواخر هفته گذشته موجب مسدود شدن محور روستایی کمران شد اضافه کرد: راهداران پس از هر بارش اقدام به بازگشایی مسیرهای برفگیر می کنند اما کولاک و وزش باد شدید موجب انباشته شدن برف برخی محورها می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: عملیات برفروبی در محور کمران از هفته گذشته آغاز شد اما با توجه به بارش برف در روزهای جمعه و شنبه، این عملیات متوقف شد و امروز با مساعد شدن هوا یک دستگاه بولدوزر به منطقه منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: گردنه کلوسه نیز هم اکنون در حال بازگشایی است و تا یکی ۲ روز آینده شاهد بازگشایی گردنه کلوسه و محور روستایی کمران خواهیم بود.
دادخواه افزود: ارتفاع برف در بعضی مقاطع این محور های روستایی به بیش از ۲ متر می رسد که این مساله موجب کندی عملیات بازگشایی محورها شده است.

وی به مردم توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و برای کسب اطلاع از وضعیت راه ها، پیش از سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ و شماره های ۳۷۷۹۱۴۱۱ و ۳۷۷۹۱۴۱۲ و ۰۹۱۳۳۲۸۸۰۰۰ تماس حاصل کنند.

گردنه کلوسه با ترانشه‌های ۲ طرفه، یکی از مرتفع‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

این گردنه ارتباط زمینی روستاهای کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرار می‌کند.

با بارش برف و کولاک، تردد در این گردنه، بسیار سخت و در برخی اوقات غیرممکن می‌شود تا عملیات برفروبی توسط راهداری صورت گیرد.

شهرستان فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی