اپل قصد داشت قابلیت Face ID را به آی مک M1 اضافه کند


اپل قصد داشت قابلیت Face ID را به آی مک M1 اضافه کند

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، اپل قصد داشت به آی‌مک M1 اصلاح‌شده قابلیت فیس آیدی را اضافه کند.

ویژگی دیگری وجود داشت که می‌توانست به M1 iMac اصلاح‌شده اضافه شود. طبق نوشته‌ی مارک گرمن از بلومبرگ، اپل سال گذشته به فکر افزودن Face ID به iMac اصلاح‌شده‌ی خود بود.

به‌گزارش 9to5mac، مدتی است که شایعاتی درباره‌ی فیس‌آیدی مک منتشر می‌شود. به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰، فیلیپ اسپوسیتو از 9to5Mac به‌طور انحصاری گزارش داد که macOS Big Sur بتا می‌تواند از ویژگی تشخیص چهره در مک پشتیبانی کند. وی درباره‌ی ادعای خود این‌چنین می‌نویسد:

ما توانستیم افزونه‌ی جدیدی در macOS Big Sur beta 3 با کدهایی پیدا کنیم که برای پشتیبانی از «PearlCamera‌» طراحی شده بود. شاید به‌خاطر نیاورید؛ اما این کد داخلی است که اپل برای دوربین TrueDepth و Face ID استفاده می‌کند و اولین‌بار با انتشار اطلاعات آیفون X در سال ۲۰۱۷ فاش شد.

کدهایی مانند «FaceDetect» و «BioCapture» که در این افزونه یافت می‌شوند، تأیید می‌کنند اپل در حال آماده‌سازی macOS برای کار با Face ID است؛ زیرا آن‌ها مشابه کدهایی هستند که در iOS استفاده می‌شوند. پس از بررسی مطمئن شدیم این افزونه فیس آی‌دی به وضوح برای macOS ساخته شده است.

یافته‌های اسپوسیتو در آخرین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On مارک گرمن تأیید می‌شود. این روزنامه‌نگار می‌نویسد:

فیس آی‌دی در میان گزینه‌های اصلی برای M1 iMac وجود داشت. آی مک ضخیم‌ترین مک با صفحه‌نمایش داخلی است؛ زیرا لپ‌تاپ‌های اپل صفحه‌نمایش نسبتاً نازکی دارند.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث شد اپل این ویژگی را به آی‌ مک اضافه نکند؛ اما امیدواریم در نسل‌های آینده شاهد استفاده از فناوری فیس‌آیدی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!