آفرود تویوتا پرادو بهتر است یا مرسدس بنز G کلاس؟ + فیلم


آفرود تویوتا پرادو بهتر است یا مرسدس بنز G کلاس؟ + فیلم

مت واتسون از CarWow در اقدامی جالب یک مرسدس AMG G 63 و تویوتا لندکروزر را در چالش‌های آفرود مختلفی امتحان کرده است تا پادشاه تپه‌ها را پیدا کند. مرسدس AMG G 63 اغلب در محله‌های شیک رفت و آمد می‌کند، که قیمت 157،000 پوندی آن در بریتانیا را...

مت واتسون از CarWow در اقدامی جالب یک مرسدس AMG G 63 و تویوتا لندکروزر را در چالش‌های آفرود مختلفی امتحان کرده است تا پادشاه تپه‌ها را پیدا کند.

مرسدس AMG G 63 اغلب در محله‌های شیک رفت و آمد می‌کند، که قیمت ۱۵۷،۰۰۰ پوندی آن در بریتانیا را توضیح می‌دهد. اما این شاسی بلند محبوب آنقدر قدرت دارد که خودروهای معروف را در مسابقات درگ شکست دهد.

این مدل از موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 با توان ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این موتور قدرتمند در کنار یک جعبه‌دنده اتوماتیک روی سیستم چهار چرخ محرک G 63 قرار گرفته است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۴.۵ ثانیه است.

تویوتا لندکروزر با قیمت اولیه ۳۷،۰۰۰ پوند به اندازه مرسدس AMG G 63 گران‌قیمت نیست، اما یکی از بهترین خودروهای آفرود دنیا محسوب می‌شود.

لندکروزر به موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل با توان ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر مجهز شده است که در کنار یک جعبه‌دنده دستی قرار دارد. این مدل همچنین دارای دیفرانسیل قفل‌شونده مرکزی است، اما مثل G 63 قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجزا ندارد.

در درگ سربالایی، ابتدا کمی چرخ‌های لندکروزر سُر می‌خورد، اما فوراً خودش را به G 63 می‌رساند. به نظر می‌آمد که این مسابقه با نتیجه مساوی به پایان خواهد رسید، اما آفرودر ژاپنی یک ترفند دیگر داشت و در پایان با یک پرش برنده شد.

البته این یک شکست کامل برای G 63 نبود، چون در چالش سرپایینی و عبور از موانع عملکرد بهتری داشت.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور