رایزنی تلفنی جو بایدن و نفتالی بنت درمورد برنامه هسته‌ای ایران


رایزنی تلفنی جو بایدن و نفتالی بنت درمورد برنامه هسته‌ای ایران

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مکالمه‌ای تلفنی بر سر ایران به گفت و گو نشستند.

«جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا، در مکالمه تلفنی امروز خود با « نفتالی بنت » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوعات مرتبط با کشورمان بحث و تبادل نظر کرد.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتالی بنت در این تماس تلفنی از جو بایدن برای حمله‌ای که به دنبال آن سرکرده داعش کشته شد، تمجید وقدردانی کرد و در ادامه مدعی شد: «به لطف اقدامات شجاعانه آمریکا، اکنون جهان جای امن‌تری است.»

همچنین دفتر بنت می‌گوید دو طرف درباره «تهدیدات ایران در منطقه و برداشته شدن گام‌هایی برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» نیز رایزنی کردند.

اوکراین و مناقشات با روسیه نیز از دیگر مباحث رایزنی امروز بنت و بایدن در این مکالمه تلفنی عنوان شده است. در آخر مکالمه نیز بنت از بایدن و همسرش برای سفر به سرزمین‌های اشغالی دعوت کرد.

این در حالیست که ساعاتی پیش نفتالی بنت در آغاز نشست هفتگی کِنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو آنچه که در رابطه با توافق هسته‌ای در وین حاصل شده را پیگیری کرده و از نزدیک شاهد اتفاقات مذاکرات وین است.

رایزنی تلفنی جو بایدن و نفتالی بنت درمورد برنامه هسته‌ای ایران

درحال حاضر هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشور‌های عضو برجام در وین در حال برگزاری است.

ایران در جریان مذاکرات کنونی بر موضوع لغو تحریم‌ها تمرکز کرده و تاکید می‌کند که توافق یا تعهد جدیدی را بیشتر از آنچه در قالب اصلی توافق آمده است، نمی‌پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان