امن‌ترین دروازه تاریخ تیم‌ملی؛/ دو بازیساز در دروازه ایران


پس از سال‌ها دروازه تیم ملی صاحب بیش از یک دروازه‌بان بزرگ و مطمئن شده و شاید رقابت برای به‌دست آوردن شماره یک تیم ملی، بزرگ‌ترین رقابت بین بازیکنان تا جام جهانی باشد.

به گزارش ورزش سه، در بیست سال گذشته هرگز دو مدعی هم‌زمان در این سطح کیفی برای دروازه تیم ملی نداشته‌ایم. پس از احمدرضا عابدزاده، با ثبات‌ترین گلرهای تیم ملی ابراهیم میرزاپور و مهدی رحمتی بودند که هر کدام به رکورد بیش از 70 بازی ملی رسیدند.

میرزاپور که یک جام‌ملت‌ها و یک جام جهانی را در دروازه تیم ملی تجربه کرد بیشتر با تجربه‌های تلخ و اشتباهاتش و ضعف در بازی با پا به یاد مخاطبین می‌آید و رحمتی هم هرگز شانس حضور در دروازه تیم کشورش در جام جهانی را به‌دست نیاورد و بزرگترین رقابت ملی برای او جام ملت‌های 2011 بود.

با درخشش بیرانوند در پرسپولیس و تیم ملی به خصوص در جام‌جهانی و ویژگی‌های فنی خاص مثل پرتاب دست و ضربات بلند دقیق، توانایی در مهار پنالتی، خروج‌های درست و فیزیک خوب و اعتماد به نفس بالا کمتر کسی فکر می‌کرد در فاصله دو جام جهانی دروازه‌بان دیگری بتواند جایگاه او را تهدید کند. امیررضا عابدزاده اما مسیر متفاوتی نسبت به بیرانوند طی کرد و اگر بیرانوند با نفت تهران و پرسپولیس خودش را به سطح اول فوتبال رساند. امیر خیلی زود اروپا را برای رشد انتخاب کرد. عابدزاده با تثبیت جایگاه خود در باشگاه‌های اروپایی خود را به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ پرتغال و لالیگای دو معرفی کرد تا جایی‌که پیشنهاد از تیم بزرگی مثل سویا دریافت کرد و حالا سه بازی است که اسکوچیچ او را به بیرانوند ترجیح می‌دهد.

بیرانوند در 5 بازی 3 کلین‌شیت کرده و فقط دو گل خورده، عابدزاده هم در 3 بازی که درون دروازه تیم ملی قرار گرفته توانسته دروازه ایران را بسته نگه دارد.

انتخاب بین بیرانوند و عابدزاده احتمالا یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین چالش‌های اسکوچیچ در جام جهانی است اما نکته آماری جالبی که سایت یازده بر اساس عملکرد عابدزاده و بیرانوند منتشر کرده نشان می‌دهد عابدزاده در بازی با پا و طراحی حمله درخشش ویژه‌ای داشته و در 3 بازی 34 بار اقدام به ارسال پاس بلند کرده که از این تعداد 21 پاس را سالم به مقصد رسانده، در حالی‌که آمار بیرانوند که اتفاقا کیفیت بالایی در بازی با پا دارد از عابدزاده ضعیف‌تر است. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در 5 بازی فقط 17 پاس بلند داشته که از این تعداد فقط هفت پاس سالم به مقصد رسیده است.

مهبد حبیب‌الهی

امن‌ترین دروازه تاریخ تیم‌ملی؛/ دو بازیساز در دروازه ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)