جهاد تبیین مهمترین راهکار مقابله با جنگ شناختی/اعتکاف، مدافعان حرم و راهپیمایی اربعین از دستاوردهای معنوی انقلاب است


 جهاد تبیین مهمترین راهکار مقابله با جنگ شناختی/اعتکاف، مدافعان حرم و راهپیمایی اربعین از دستاوردهای معنوی انقلاب است

حجت الاسلام حریزاوی گفت: در جنگ شناختی دشمن با ابزار نرم سعی دارد منکر را معروف و معروف را تبدیل به منکر کند راهکار تقابل با آن جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با پخش برنامه زنده مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم تبیین و توجه جوانان به آحاد جامعه به آن گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه عطفی در مسیر انقلاب به حساب می آید و کسانی که به دنبال فهم از جریان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با قلم مقام معظم رهبری هستند شایسته است در زمان مقتضی امروز که دهه فجر انقلاب اسلامی است مروری بر آن داشته باشند

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۷ توصیف و ۷ توصیه دارد که آخرین توصیه آن به گسترش اخلاق و معنویت در دومین چهل سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می پردازد وقتی به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس نگاه می کنید پوشش هایی به وجود آمده که از نظر اخلاقی و معنوی در جهان بی نظیر است به عنوان مثال امام خمینی رحمت الله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به زنان می‌فرماید:" شما رهبران این امت هستید" این سخن نشان از جوشش کم نظیر بانوان در جریان شکوهمند انقلاب اسلامی دارد که فرزندان خود را برای حضور در جبهه های حق علیه باطل تربیت کردند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تعبیر دیگری از امام خمینی رحمة الله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان انقلابی وجود دارد که می فرماید: "این انقلاب جوانان را از عشرتکده ها بر سر سجاده خون نشاند". این تعبیر نیز نشان از تحول شگرف معنوی در جوانان آن زمان دارد بر همین اساس در گام دوم انقلاب اسلامی نیز باید همین رویه ادامه داشته باشد و از سرمایه های عظیم گذشته استفاده کرد.

وی افزود: تفاوت های مهم و عمده میان اخلاق و معنویت وجود دارد اکنون جامعه گرفتار حلقه های عرفانی شده است که جامعه را از معرفت حقیقی دور میکند رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می فرماید اخلاق سجایای پسندیده الهی و انسانی است که افراد آن را به عنوان یک امر پسندیده انتخاب می کنند.

حجت الاسلام حریزاوی عنوان کرد: البته در حوزه اخلاق اسلامی همین تعبیر در ارتباط انسان با خدا بیان شده که از اخلاق در سطح ارتباط با انسانهای دیگر مترقی تر است.بر همین اساس معنویت یعنی سجایای اخلاقی فردی در سطح جامعه بین مسئولان متجلی شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دشمنان اخلاق کم و بیش برای کمرنگ کردن این ارزش والا تلاش می‌کنند تا هنجارهای اخلاقی نادیده گرفته شود امروز ما در حال یک نبرد بزرگ و تاریخی با عنوان جنگ ترکیبی و شناختی در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستیم در جنگ شناختی دشمن با ابزار نرم سعی دارد منکر را معروف و معروف را تبدیل به منکر کند.

وی افزود: در جنگ شناختی کار به جایی می‌رسد که جامعه نسبت به امر پسندیده هیچ واکنشی نشان نمی دهد؛ وقتی ملتی تحت هجوم های سنگین جنگ شناختی قرار گرفت مقابله با آن باید متناسب باشد که راهکار تقابل با جنگ شناختی از از قول مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای جهاد تبیین است.

حجت الاسلام حریزاوی عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بالغ بر دو هزار موسسه قرآنی، هشت هزار منزل وقف جلسات قرآن، ده هزار مداح، ۸۵ هزار مسجد و هزاران حسینیه به وجود آمده است اما همه این تحولات در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و معنوی ظاهر کار هستند و باطن آن اندیشه تبادل شده بین افراد است بر همین اساس در جنگ شناختی باید به تبادل اندیشه‌ها پرداخته شود.

وی افزود: مردم انتخاب خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند و نسل جدید هم باید انتخاب خود را انجام دهد؛ معنویت و دینداری برای همه جوانان مطلوب است اما نوع دینداری عوض شده است. مردم نسبت به شفافیت، عدالت و…معترض هستند و امیدوارند دولت جدید جلوی فساد ها را بگیرد. اما این موضوعات به آن معنی نیست که مردم دست از ارزش‌های انقلاب برداشته اند؛ برهمین اساس یک سری موضوعات اعتراضی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود اما وضعیت موجود دلیلی بر دست کشیدن مردم از ارزشهای انقلابی نیست.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: امروز در اوج سختی ها و شرایط بحران اقتصادی قرار داریم اما در عین این سختیها دستاوردهای بزرگ معنوی و فناوری هایی وجود دارد که به راحتی نمی گذارد ارزش‌های انقلاب اسلامی از بین برود. یکی از این پدیده ها اعتکاف، پدیده دیگر ظهور جوانان دهه هفتادی در دفاع از حرم و جنگ با کفار در اوج تهاجم فرهنگی و پدیده سوم راهپیمایی عظیم اربعین است که اگر این راهپیمایی دوباره برقرار شود جوانان از شوق سر از پا نمی شناسند؛ تمام این پدیده ها از دستاوردهای معنوی و بزرگ انقلاب اسلامی است.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری