واکسیناسیون کودکان عوارض خاصی ندارد


واکسیناسیون کودکان عوارض خاصی ندارد

تبریز-ایرنا- معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کودکان علیه ویروس کرونا، گفت: خانواده ها باید توجه کنند که واکسیناسیون کودکان عوارض خاصی ندارد.

جواد احمدیان روز شنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه با واکسیناسیون به موقع کودکان عیله کرونا باید سلامتی آنها را تضمین کرد، احتمال بروز عوارض ناشی از واکسیناسیون کرونا در کودکان را بسیار نادر اعلام و اضافه کرد: واکسینه کردن کودکان عوارض خاصی ندارد و تنها ممکن است التهاب در محل تزریق واکسن ایجاد شود که آن هم گذراست.

به گفته وی تاکنون هیچ عارضه طولانی مدت بین کودکان پس از واکسیناسیون گزارش نشده است.

احمدیان اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال علیه کرونا در تمامی شهرها و بخش های آذربایجان شرقی جریان دارد و از خانواده های محترم درخواست می کنیم تا هر چه سریع تر نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه پیک ششم کرونا و شیوع سریع سویه اومیکرون هستیم، واکسیناسیون همگانی برای حفظ سلامت تمام آحاد جامعه بسیار لازم و ضروری است.

احمدیان واکسینه شدن درصد قابل توجهی از بزرگسالان طی یک سال گذشته را از اقدامات خوب و به موقع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان و اضافه کرد: با واکسیناسیون افراد بزرگ سال طی ماه های اخیر شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا بوده ایم که این روند باید همچنان تداوم یابد.

وی شیوع سویه جدید امیکرون و درگیری کودکان به سبب حضور در مکان های پرتردد را مورد اشاره قرار داد و افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص تصمیم گرفته است واکسیناسیون بین کودکان نیز سریع تر انجام شود.

معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا با واکسیناسیون به موقع کودکان، ضمن تضمین سلامتی کودکان خود، احتمال انتقال ویروس از کودکان به بزرگسالان را متوقف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !