مبلغ وام ازدواج سال آینده مشخص شد


مبلغ وام ازدواج سال آینده مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق رقم وام ازدواج برای سال آینده را اعلام کرد. نوشته مبلغ وام ازدواج سال آینده مشخص شد (https://tejaratnews.com/%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%ba-%d9%88%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%b3%d8%a7%d9%84-1401-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5-%d8%b4%d8%af) اولین بار در تجارت‌نیوز (https://tejaratnews.com) پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مبلغ وام ازدواج سال آینده چقدر است؟

به نقل از تسنیم، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با اشاره به آخرین مصوبات این کمیسیون، گفت: در رابطه با تبصره ۱۶ بودجه که پیرامون تسهیلات بانکی برای اشتغال‌های خرد و متوسط است بانک مرکزی مکلف شد مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل قرض الحسنه جاری برای اشتغال و وام ازدواج به میزان ۱۲۰ میلیون تومان برای زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها از اول فرودین ۹۷ به بعد باشد، در نظر بگیرد. همچنین برای مردان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال هر یک ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج در نظر گرفته شد.

زارع عنوان کرد: در رابطه با تبصره ۱۶ بودجه که پیرامون تسهیلات بانکی برای اشتغال‌های خرد و متوسط است بانک مرکزی مکلف شد مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل قرض الحسنه و جاری برای اشتغال و وام ازدواج به میزان ۱۲۰ میلیون تومان برای زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها از اول فرودین ۹۷ به بعد باشد، در نظر گرفته شده است. همچنین برای مردان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال هر یک ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج در نظر گرفته شد.

وام فرزندآوری

وی افزود: همچنین از تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیاردی ذکر شده، به منظور اشتغال زایی، ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و ۷ هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت. همچنین برای فرزند اول ۱۵ میلیون تومان، فرزند دوم ۲۵ میلیون تومان، فرزند سوم ۳۵ میلیون تومان،‌ فرزند چهارم ۴۵ میلیون تومان و از فرزند پنجم به بالاتر ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته برای کسانی که فرزند سوم به بالاتر داشته باشند،‌ مقرر شد که وام ۱۵۰ میلیون تومانی وعیده یا خرید مسکن در نظر گرفت شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای طرح‌های اشتغال زایی در سال آینده در نظر گرفته شده در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد تا در این شوراها تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی همچنین درباره زمان آغاز بررسی بودجه در بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی گفت: تا پایان هفته جمع بندی نهایی بر روی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق صورت می‌گیرد و با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای مجلس، احتمالا از اوایل اسفند بررسی بودجه در صحن علنی را خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش