نسخه چاپی ابلاغیه های قضائی باید در اختیار بازداشتی ها قرار گیرد


نسخه چاپی ابلاغیه های قضائی باید در اختیار بازداشتی ها قرار گیرد

دادستان تهران در بازدید از بازداشتگاه اوین گفت: برای رعایت حقوق متهمین ضرورت دارد که ضمن ابلاغ تصمیمات قضائی به آنها، نسخه چاپی ابلاغیه های قضائی در اختیار بازداشتی ها قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید سرزده از بازداشتگاه اوین با حضور در بندها و بازداشتگاه‌های مختلف، ضمن گفت‌وگو و دیدار چهره به چهره با متهمان بازداشتی و بازرسی از شرایط و محل نگهداری آنها، دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مطرح شده، صادر کرد.

علی صالحی همچنین هدف از این بازدید را اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه درباره پالایش و بررسی پرونده‌های متهمان و زندانیان، ارتقا و بهبود وضعیت نظام زندانبانی و تعیین تکلیف پرونده‌های دارای بازداشتی موقت عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: بازدید از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها نباید تشریفاتی باشد و حتماً باید کارآمدی و مؤثر بودن این بازدیدها مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: برای رعایت حقوق متهمین ضرورت دارد که ضمن ابلاغ تصمیمات قضائی به آن‌ها، از مفاد و مندرجات این تصمیمات نیز به همراه گزارش وضعیت متهم، نسخه چاپی تهیه شود و به هر یک از بازداشتی‌ها تحویل شود.
دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به ضرورت حفظ حقوق بازداشت شدگان، اهمیت حضور مؤثر و مستمر قضات و بازدید نوبه‌ای از شرایط و محل نگهداری متهمان و محکومان و ملاقات با آنها را یادآور شد و اظهار داشت: علاوه بر دادیاران ناظر زندان، برای قضات پرونده‌ها هم برنامه‌های بازدید مستمر از ندامتگاه‌ها پیش بینی شده که با ساز و کارهای نظارتی لازم اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
منبع:مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی