واژگونی خودروی پژو در کهگیلویه یک کشته و چهار مصدوم در پی داشت


واژگونی خودروی پژو در کهگیلویه یک کشته و چهار مصدوم در پی داشت

یاسوج- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: واژگونی خودروی پژو با پنج سرنشین در محور دیشموک به قلعه رییسی در شهرستان کهگیلویه یک کشته و چهار زخمی بر جا گذاشت.

جهانبخش وحدت نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این حادثه شب گذشته خوابی ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقوع پیوست.

وی افزود: بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس ۱۱۵ قلعه رییسی، دیشموک ، قلعه دختر و شماره ۲ شهری دهدشت به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: متاسفانه راننده خودرو که مردی حدودا ۴۵ ساله بود، در دم جان باخت.

وحدت نژاد ابراز داشت: مصدوم دیگر بعد از انجام اقدامات درمانی پرسنل اورژانس ۱۱۵ در صحنه حادثه، بوسیله آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی ره دهدشت منتقل شدند.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق