شهرداری سمنان امسال 78 برنامه در قالب «شهر دوستدار کودک» اجرا کرد


شهرداری سمنان امسال 78 برنامه در قالب «شهر دوستدار کودک» اجرا کرد

سمنان- ایرنا- معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان گفت: اداره دوستدار کودک شهرداری امسال 78 برنامه در قالب طرح «شهر دوستدار کودک» اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل ملحی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: شهرداری سمنان در سال های اخیر برنامه های بسیاری را در این بخش اجرا کرد به طوری که در سال ۹۸ تعداد ۷۳ برنامه، سال گذشته ۵۷ برنامه و در سال جاری ۷۸ برنامه را برای کودکان و نوجوانان شهر اخلاق رقم زد.

وی ابراز داشت: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن خواسته های کودک در اولویت قرار دارد و شرایط اجتماعی، فرهنگی و معماری شهر همسو با نیاز آنهاست و حقوق کودکان در سیاستها، قوانین، برنامه ها و بودجه ها منعکس می شود.

وی افزود: رویکرد «شهر دوستدار کودک» شهر را به سمتی سوق می دهد که در آن کودکان نقش مؤثری در مورد شهر خود داشته باشند و نظرات آنها در تصمیمات شهری ابراز شود و خانواده ها و اجتماع نیز موظفند کودکان را در مسائل مهم و تصمیم گیری ها دخیل کنند.

ملحی با بیان اینکه با همکاری یونیسف و وزارت کشور، ۱۲ شهر به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک تعیین شدند، اظهار داشت: این شهرها شامل اِوز در استان فارس، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان تصریح کرد: شهرداری سمنان در راستای اجرای توصیه های «شهر دوستدار کودک» از تیر ۱۳۹۸ برنامه های حوزه کودک را به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های خود قرار داد و اداره شهر دوستدار کودک در این معاونت بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تشکیل شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان گفت: نگاه ویژه شهرداری سمنان به برنامه های کودکان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم و یکی از اصلی ترین بنیان های خانواده ها، شرایط شهری آینده‌ساز و شاد را فراهم خواهد کرد و با همین نگاه، برنامه های متنوع شهری بر پایه کودکان برنامه ریزی می شود و در آینده نیز شاهد توسعه آن خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا