برگزاری نشست‌های پژوهشی جشنواره موسیقی فجر از 22 تا 25 بهمن


برگزاری نشست‌های پژوهشی جشنواره موسیقی فجر از 22 تا 25 بهمن

تهران- ایرنا- برنامه زمان‌بندی برگزاری نشست‌های بخش پژوهش سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد که بر این اساس از 22 تا 25 بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، این نشست ها به مدت چهار روز به میزبانی خانه هنرمندان ایران در سالن استاد امیرخانی از ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می شود و هنرمندان موسیقی و کارشناسان پیرامون موضوعات جدول به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

اولین روز از این نشست ها جمعه ۲۲ بهمن ماه به موضوع موسیقی و نظامی گنجوی با حضور محمد جعفری،سعید شفیعیون و ارسطو میهن دوست می پردازد.

روز شنبه ۲۳ بهمن ماه علی توکلی، نسیم خوش نواز و فاروق رحمانی به موضوع رباب در موسیقی ایران و افغانستان خواهند پرداخت.

یکشنبه ۲۴ بهمن ماه، موضوع شناخت مقدماتی اجزا و ساختار مقام العراقی با حضور معنی جهاد، عیسی زارعی و محمد زرین مهر برگزار خواهد شد.

آخرین جلسه از این سری نشست های پژوهشی نیز روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه با موضوع موسیقی فیلم در ایران با حضور فردین خلعتبری، بهرام دهقانیار و کاوه میرحسینی برپا می شود.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

بلیط فروشی اینترنتی این جشنواره از چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه آغاز و ظرفیت پذیرش در سالن های برگزاری کنسرت به دلیل شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد اعلام شد.

آمار سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر حاکی از آن است که این جشنواره با هزار و ۶۹۰ هنرمند (شامل هزار و ۳۰۴ مرد و ۳۸۶ زن) در قالب ۱۷۰ اجرای موسیقی در تهران و ۱۱ استان کشور اجراهای صحنه ای خود را به روی سِن می برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا