کشف شمشیرهای کمیاب تاریخی در ترکیه


کشف شمشیرهای کمیاب تاریخی در ترکیه

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از لایوساینس، کاوش باستان شناسان در یکی از شهرهای نظامی امپراتوری بیزانس واقع در ترکیه به کشف دو شمشیر کمیاب منجر شده است. یکی از این شمشیرها که در یک کلیسا کشف شد احتمالا به عنوان پیشکش در آن کلیسا قرار داده شده بود. این دو سلاح که هر دو از جنس آهن هستند قبه هایی به شکل حلقه دارند. شمشمیرهایی که قبه های آن به شکل...

باستان شناسان دو شمشیر کمیاب تاریخی را با کاوش در #ترکیه کشف کرده اند.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از لایوساینس، کاوش باستان شناسان در یکی از شهرهای نظامی امپراتوری بیزانس واقع در ترکیه به کشف دو شمشیر کمیاب منجر شده است. یکی از این شمشیرها که در یک کلیسا کشف شد احتمالا به عنوان پیشکش در آن کلیسا قرار داده شده بود.

این دو سلاح که هر دو از جنس آهن هستند قبه هایی به شکل حلقه دارند. شمشمیرهایی که قبه های آن به شکل حلقه ساخته شده باشند در مناطق تحت حکومت امپراتوری بیزانس به هیچ وجه رایج نبودند، اما این شمشیرها از نظر دیگری نیز خاص محسوب می شوند چراکه طرح هایی که بر روی این شمشیرها نقش بسته است آن ها را از سایر شمشیرهای قبه حلقه ای تمدن های مجاور متمایز ساخته است.

کارشناسان معتقدند، این دو شمشیر بسیار خاص هستند و تشخیص این که کدام گروه یا مبارزانی حدود ۱۰۰۰ سال پیش از آن ها استفاده می کردند کار مشکلی است.

باستان شناسان این دو شمشیر را در «آموران» یکی از شهرهای بیزانسی که «قسطنطنیه» را به سایر شهرهای مهم امپراتوری بیزانس متصل می کرد، کشف کردند. «آموران» همچنین برای مدتی به عنوان قطب نظامی و یک دژ برای مقابله با حملات اعراب مورد استفاده قرار می گرفت.

کشف شمشیرهای کمیاب تاریخی در ترکیه

یکی از این شمشمیرها در کلیسا کشف شده است و کارشناسان معتقدند این شمشیر با اهداف خشونت بار وارد کلیسا نشده و بیشتر به عنوان یک پیشکش در این مکان قرار گرفته است.

اما شمشیر دوم که در داخل شهر کشف شده تیغه ای به طول ۶۱ سانتی متر و دسته ای به طول ۱۴ سانتی متر دارد. با توجه به ابعاد این شمشیر می توان نتیجه گرفت، سربازان از این شمشیر به عنوان شمشیر دوم در جریان نبرد استفاده می کردند.

با این که وجود شمشیرهای قبه حلقه ای در امپراتوری بیزانس عادی نیست، اما این شمشیرها در فرهنگ های دیگر رایج بودند. قدیمی ترین شمشیر قبه حلقه ای که تاکنون کشف شده است به دوران حکومت دودمان «هان» چین (۲۰۶ پیش از میلاد تا ۲۲۰ میلادی) تعلق دارد.

طراحی دو شمشیر کشف شده در ترکیه به حدی غیرمعمول است که کارشناسان قصد دارند نام جدیدی برای این نوع طراحی انتخاب کنند. کارشناسان معتقدند، از آن جایی که این دو شمشیر در فاصله مکانی کمی از یکدیگر در «آموران» کشف شده اند، گمان می رود کارگاه اسلحه سازی خاصی در شهر این نوع شمشیرها را تولید می کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه